Body & Mind

Minder reuma door alcohol

19/08/2010 reacties: 1
Quotering

We wisten al dat een glaasje rode wijn goed is voor hart- en bloedvaten, maar een recente studie heeft nu ook aangetoond dat het nuttigen van alcohol de kans op reumatoïde artritis verkleint. Wie meer dan tien dagen per maand (met mate!) drinkt, zou maar liefst vier keer minder kans hebben op de aandoening dan wie dat niet doet.

Wetenschappers van de University of Sheffield kwamen tot deze conclusie na het bestuderen van de drinkgewoonten van twee testgroepen, waarbij de ene groep enkel mensen met reuma telde en de andere groep reumavrij was.

Reuma is een chronische aandoening waarbij de gewrichten ontsteken en zelfs kunnen vervormen. Uit de studie bleek dat mensen die al lijden onder de aandoening, ook minder gewrichtspijn en zwellingen zouden hebben na het nuttigen van enkele glaasjes

Reacties op dit fleurtje

  1. Kantklossen

    19/08/2010

    Op jullie gezondheid ! Ik ben ineens een fles gaan open trekken , dat wijn pijnstillend werkt daar was ik al langer achter , maar nu mag het dus dagelijkse kost worden ! Santé !:)

Reageer op dit fleurtje

Je bent nog niet ingelogd, om te kunnen reageren moet je inloggen, of wanneer je nog geen inloggegevens hebt, kan je je registreren.