Gezond door naar zieke mensen te kijken.
| Auteur |
Bericht |
Indefleur Sophie
|
geplaatst op 04-05-2010 16:01
Een nieuwe studie toont aan dat zieke mensen in je omgeving niet noodzakelijk een bedreiging vormen voor jouw eigen gezondheid. Integendeel, ze stimuleren je om gezond te blijven.
Onderzoekers van de University of Britisch Columbia hebben vastgesteld dat het bloed van mensen die zieke mensen zien, zich onmiddellijk wapent tegen die ziektes. Er word interleukine-6 aangemaakt, een stof die wordt geproduceerd als witte bloedcellen zich willen verweren tegen aanvallen van buitenaf.
Enkel al bij het waarnemen van ziektesymptomen bij anderen, bereidt ons lichaam zich dus voor tegen ziektes, en houdt ons zo gezond.
Hebben jullie ook deze ervaring?
In de fleur stewardess
|
Suzanne
|
geplaatst op 11-05-2010 14:27
Hangt ervan af hoe de mensen met hun ziekte omgaan denk ik. Ik ken mensen die de ganse dag zeuren .. en al is ziek zijn allesbehalve leuk en kan ik dit best begrijpen, ze zuigen echt alle energie uit je lijf... dus ik denk neit dat die mensen je gezonder kunnen maken. Anderzijds zijn er ook mensen die ondanks hun ziekte positief in het leven staan en die geven een enorme "boost" doen je je eigen luttele problemen relativeren en zijn echt een meerwaarde.
Groetjes
|
Gerbera
|
geplaatst op 05-09-2011 15:39
Ik sta al jaren op invaliditeit, k heb goeie en slecht dagen, er zijn afspraken met vriendinnen die ik vlak ervoor soms moet annuleren omdat het echt niet gaat maar als ik met men vriendinnen wegga ben ik de lolbroek zelf. Zij zien soms wel dat het niet zo goed met me gaat en als ze iets vragen dan antwoord ik daar eerlijk op, meestal is het dan van : we zullen ietske gaan drinken ipv te shoppen ben je straks wat minder moe, wat heel lief is natuurlijk.
|
Plaats nieuwe reactie
U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.