sauna of niet
| Auteur |
Bericht |
Nellieke
|
geplaatst op 29-11-2011 09:42
Ik hoor van iedereen dat sauna heel gezond is, en dan vooral in de winter. Ik denk er al lang eens aan naar de sauna te gaan maar ik schrik telkens dat het toch niet zo goedkoop is. Ik heb het hier over een 'gewonen' sauna waar iedereen naartoe kan. (dus geen privé) Op de koop toe hoorde ik vorige week een horrorverhaal over hoe slecht het wel niet is voor je hart. Dus sauna of niet?
|
poeke
|
geplaatst op 29-11-2011 16:48
Dag Nellieke. Ik ga regelmatig naar de "gewone" sauna ( 1 à 2 maal /maand ). Dat het niet goedkoop is dat weet ik maar het is veel goeiekoper dan een prive sauna. Ik betaal 23€ en blijf zolang ik wil. natuurlijk als je iets drinkt moet dat ook betaald worden. Sauna is voor normale mensen gezond als je het goed gebruikt. Als je ziek (vb. hartleider ) bent dan neemt je beter eerst kontakt met je arts, die zal je aanraden wat het beste is en hoe de sauna moet verlopen, vb: geen koude douche nemen.
Na elke sauna kom ik thuis als een nieuw mens. Proberen is zeker en vast de moeite. Groetjes en tot in de sauna?
|
peruaantje
|
geplaatst op 29-11-2011 16:54
Sauna is best ok hoor...je moet gewoon de regels van de kunst volgen...en vooral ook luisteren naar je lichaam...!!!
De eerste keer moet je ff testen wat je bevalt he..in de sauna zelf is het veel warmer als je op het hoogste bankje gaat zitten...dus om te beginnen kan je beter vanonder zitten..en voelen hoe dat gaat !!! voel je ..ufff ik moet eruit...ga erdan uit he ...ge moet nie de stoere uithangen omdat een ander er beter tegen kan !maar opzich..na een paar rondjes zweten ....voelt ge u echt goed !!!!
|
swingmoeke
|
geplaatst op 29-11-2011 18:05
Ik ben verzot op Sauna wij gaan minstens 1x inde week
Als ik ergens pijn heb kan het zelfs gebeuren dat ik 3 x ga
Wij hebben een duo jaarabonement en betalen daar 1200 euro voor
vorig jaar heb ik opgeschreven wanneer ik ging en ben tot de slotsom gekomen dat we voor 12 euro per beurt naar de sauna zijn geweest Ik zou het voor geen geld eer kunnen missen
|
Nellieke
|
geplaatst op 30-11-2011 09:54
Bedankt, hier kan ik al veel mee. Ik vraag me ook af het vooral jongere of iets oudere mensen zijn die naar de sauna gaan... En ik krijg soms , als ik in bad zit, ook last van brandende ogen, zou dat in de sauna ook een probleem kunnen zijn?
12 euro is al schappelijk, maar dan moet je inderdaad regelmatig gaan. Het fitnesscentrum hier in de buurt heeft ook een sauna, heb ik gisteren ontdekt. Das dan natuurlijk wel zo'n gewone, voor na het sporten.Zou dat ook een idee zijn, of is dat gewoon te druk?
|
swingmoeke
|
geplaatst op 30-11-2011 19:20
Nielleke,ik zou zeggen in de week overdag iets oudere mensen
s'avons en met het weekend zijn het de jongere
Ik heb vroeger ook sauna gedaan in de fitness dat is natuurlijk een sauna en meer niet
Tegen over een sauna center daar heb je 4 verschilende sauna's een turks stoombad een zeer groot brubbelbad en een zwembad buiten van 1.37 diep en 34 graden warm ook in putteke winter ja dat is echt relaksseren
en binnen en buiten ligzetels dus dat is het verschil
|
ANTONIA13
|
geplaatst op 01-12-2011 08:49
Wij hebben de aankoop van het jaar gedaan: een eigenste sauna voor in de tuin,joepie! ik kan niet wachten tot de installateur hem brengt.
ik hoef geen verplaatsing te doen, kan relaxen met een drankje en een hapje erbij, en buren die stikjaloers gluren! 
Anne
|
Suzy
|
geplaatst op 01-12-2011 09:26
en staat er een hoge haag tussen de tuinen? 
|
Nellieke
|
geplaatst op 01-12-2011 09:31
bedankt voor de tips! Ik ga dat eens uitproberen volgende week
een sauna in de tuin, als je een tuin hebt die groot genoeg is moet dat wel aangenaam zijn... Ken iemand die er een in haar garage gezet heeft, mar een tuin is natuurlijk een schonere omgeving.
|
Plaats nieuwe reactie
U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.