Vermageren

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
Suzy Suzy
geplaatst op 05-05-2010 09:05

Hallo,
Ik zou graag enkele kilo's vermageren (niet zo veel) maar ik wil graag nog kunnen genieten van mijn eten en hier wil ik niet op besparen. Wat zou dan de beste manier zijn om kilo's kwijt te geraken? Ik zie het wel zitten om te gaan lopen, maar ik weet niet of dit effect heeft als je dat niet dagelijks onderhoudt...
Groetjes

mimi mimi
geplaatst op 08-05-2010 16:24

Lieve Suzy
Afslanken en genieten van het eten. Het kan, als je de juiste keuzes maakt . Klinkt natuurlijk gemakkelijk en dat is het ook als je het Weight Watchers programma volgt. Geen zin om naar zo'n cursus te gaan? Via de Nederlandse website kan je het programma ook on-line volgen.
Zelf lees ik veel over afslanken en gezondheid en twitter daarover op @mvanmeir. Succes! Mimi (diëtiste)

Suzy Suzy
geplaatst op 11-05-2010 08:28

Dank je wel mimi, ik zal deze website eens bekijken! Zo'n programma te volgen, lijkt mij inderdaad wat moeilijker...
Groetjes, Suzy.

Suzy Suzy
geplaatst op 20-05-2010 08:39

Gisteren ben ik eraan begonnen, meteen gaan lopen. Door het mooie weer had ik hier wel nog zin in. Ik heb wel maar 2,5 kilometer gelopen omdat ik het helemaal niet gewoon ben... Heeft het dan eigenlijk wel nut om te gaan lopen? Ik ben wel van plan om na een tijdje grotere afstanden af te leggen. Het lopen zou ik niet alleen doen om te vermageren, maar ook om wat meer conditie te krijgen.
Gisteren heb ik trouwens 3 stukken fruit gegeten:)

lord2010 lord2010
geplaatst op 20-05-2010 11:04

Heb je al eens geprobeerd met stoomkoken,zo geniet je van al hetgeen je wil eten zonder vetstoffen,behoud van de smaak en vitaminen en bovenal lekker en gezond.:)

walter russe
mimi mimi
geplaatst op 20-05-2010 20:22

Bewegen heeft altijd zin. Het is niet enkel goed om af te slanken door de extra calorieën die je gebruikt. Meer en meer studies tonen aan dat je botten ervan sterker worden en je jezelf beschermt (lees : minder kans hebt op) tegen hart-en vaatziekten, diabetes, en zelfs bepaalde kankers. Volhouden dus!!

Suzy Suzy
geplaatst op 27-05-2010 08:44

Bedankt voor de tips.
Ik ga zeker proberen om vol te houden. Voorlopig lukt het nog vrij goed, ik ga om de 2 - 3 dagen lopen.
Ik sta wel niet op één of ander streng dieet omdat er niet zo veel kilo's af moeten, maar ik probeer wel om lekker en gezond te eten :)

Suzy Suzy
geplaatst op 08-06-2010 08:46

Gisteren voor de eerste keer 5 kilometer gelopen! Ik was wel kapot nadien, maar het gaf me een enorm goed gevoel. Ik ben eigenlijk wel trots dat ik het voorlopig kan volhouden!

joachim joachim
geplaatst op 21-08-2010 20:01

De vraag is natuurlijk, hoe hou ik al deze soorten diëten vol???
Ikzelf heb nadat ik gestopt ben met roken en waarbij ik een tiental kilo's wou/moest afslanken geen dieet gevolgt. Wel heb ik mij aangehouden door een combinatie van veel te bewegen en de vele suikers die in voedingswaren zitten te vermijden om zo af te slanken. De hoeveelheid suikers die in allerhande dagelijks gekochte producten zitten is enorm en kunnen vermeden worden. Suikers zijn VETMAKERS.
U zult merken dat na enige tijd en volharding enige resultaat merkbaar is. Als u dan eens uzelf verwen door bvb een goede praline te eten zal u merken dat door het volhouden van deze "techniek" de praline dubbel zo goed zal smaken.

Succes

Groetjes :) :) :)

Suzanne Suzanne
geplaatst op 23-08-2010 20:11

Maar er zit gewoon weg bijna overal suiker in joachim...
Ik vind het zeer moelijk... let echt op met wat ik eet maar krijg er die 5 kilo's die er de laatste jaren zijn bijgekomen, gewoon niet af

joachim joachim
geplaatst op 24-08-2010 00:07

@ Suzanne Ik kan best geloven dat het frustrerend is om de gewenste extra kilo's niet kwijt te raken maar het is een aangepaste manier van leven die na verloop van tijd de beste manier is.
In veel verse groenten bvb zitten geen suikers. Charcuterie is niet verboden, maar neem bvb kippewit, kalkoen, koeietong, kaas met laag vetgehalte, enz.. Het is geen wetenschap maar gewoon alledaags. Een stukje vlees? Natuurlijk maar neem bvb een stukje kalfs in plaats van worsten. Ik had vroeger niet genoeg met een stuk vlees van 300 gr. Nu heb ik meer dan genoeg met de helft!!!
Als tussendoortje neem ik geregeld een appel of een sinaasappel en zelfs een wortel ipv een reep chocolade of andere "suikerbomtoestanden". Voor mij was de aanpassing aan het nieuwe eveneens een totale ommezwaai, maar mits volharding krijg je resultaat!!!
Probeer deze nieuwe levensstijl met vallen en opstaan aan te nemen en zeker niet teveel op de weegschaal staan :) want ik had zoals velen denk ik daar in het begin ook last van. Mijn graadmeter was dat na verloop van tijd mijn kledij te groot werd en ik zo besefte dat ik op de goede weg was. :)

Groetjes :) :) :)

Suzanne Suzanne
geplaatst op 25-08-2010 15:22

Bedankt voor de tip, al doe ik de meeste dingen nu al. let al gans mijn leven op .. en ja wordt moeilijk vermageren als je al neit veel meer te schrappen hebt he.
Maar ja .. zo nu en dan een dessertje en in het weekend toch een paar glaasjes wijn, zou ik nog kunnen schrappen maar pff .. is ook fijn he .. zo'n beetje genieten.
Denk dat ik vooral wat bewuster moet eten, want ik steek nu en dan tijdens de dag wel eens iets in mijn mond en ja dat zijn ook calorieen he... In ieder geval je hebt me geinspireerd... ga er tegenaan..
Proficiat voor jou alvast

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.