Stoppen met roken

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
bernard bernard
geplaatst op 17-08-2010 14:30

Zijn er nog mensen die willen stoppen met roken en tips hebben over hoe?
Ik wil na meer dan 30 jaar roken ...er finaal mee stoppen, ben al fel verminderd maar wil echt gans stoppen,... alleen lukt me dat niet zo goed.:)

eufrasieke eufrasieke
geplaatst op 18-08-2010 21:41

Ik ben 13 juni 2008 gestopt met roken ( na 35 jaar roken!). Ik rookte minstens anderhalf pakje per dag. Ik gebruikte de eerste 14 dagen champix als hulpmiddel. Dat wil zeggen dat ik de tabletten slikte en nog rookte en de 13e dag definitief stopte ( omdat mijn sigaretten op waren en ik het een beetje hypocriet vond nog een pakje te kopen om de 14e dag te stoppen zoals oorspronkelijk gepland). Dat lukte behoorlijk en zelfs in die mate dat ik geen champix meer nodig had. Nu zijn we twee jaar verder en ik vind het stoppen met roken één van de verstandigste dingen die ik in mijn leven deed!!!
Stoppen met roken is een aanrader! Niet alleen financieel een groot voordeel maar ook fysiek: geen vervelende hoestbuien meer, je ruikt en proeft alles beter ( al is dat ruiken niet altijd een voordeel en zeker niet als een roker weer zonodig moet... :)!),...
Ik heb wel één ding geleerd ( na verschillende verwoede stoppogingen): je moet het echt zelf willen, je moet er van overtuigd zijn dat je het zelf wil en niet stoppen om een partner tevreden te stellen of zo...!!!
Ik wens je in ieder geval veel succes!

bernard bernard
geplaatst op 19-08-2010 10:42

Bedankt Eufrasieke en een grote dikke proficiat,

Ik heb al verschillende stoppogingen achter de rug ..en ben het "stoppen" beu .. wil zo graag een niet roker worden. Daarom alle info aan het verzamelen.
Door deze stoppogingen ben ik wel reeds minder gaan roken maar..ben er dus niet vanaf. Ik herval steeds na een avondje weg met een glaasje wijn etc;.. de combinatie met alcohol is dodelijk voor mij.
Heb je tips hoe hier meer om te gaan?
En ben je veel kilo's bijgekomen.
groetjes

eufrasieke eufrasieke
geplaatst op 19-08-2010 14:49

Ik heb het afscheid van de sigaret gecombineerd met gezond eten en meer bewegen en ben bijgevolg niks bijgekomen!
Het stoppen met roken lukte mij uiteraard deels door de champix. Ook het feit dat roken sociaal minder en minder aanvaard wordt, droeg een steentje bij ( vaak rook je al minder omdat er steeds minder plaatsen zijn waar je roken mag...).
Maar het belangrijkste was dat ik echt heel diep van binnen niet meer afhankelijk wilde zijn van een sigaret! 'Ik wil het niet meer!' werd de overheersende gedachte en blijkbaar heb ik mezelf hierdoor voldoende kunnen hersenspoelen :)
Als tip kan ik je alleen maar meegeven: voer de discussie met je innerlijke ik en probeer in te schatten hoe erg je het echt zelf wil...

joachim joachim
geplaatst op 19-08-2010 18:55

@ Bernard Wat eufrasieke zegt is juist. Je moet het zelf willen!!! Dat er enkele kilo's bij kunnen komen gehoren tot de mogelijkheid, maar alles heeft zijn voor- en nadelen. :)
Ik ben reeds een vijftiental jaar gestopt met roken en vond het het moeilijkst juist na het eten. Dan moet je de nodige discipline hebben om neen te zeggen tegen de verleiding!! Na enige tijd zal je merken dat de zin naar een sigaret minder en minder wordt. Indien je na enige tijd je sigaretje kan missen ben je zeker op de goede weg.

Ik wens je in ieder geval eveneens veel succes!
Je zult versteld staan hoe je je beter zal voelen met je overwinning tegen de sigaret!!!!!

Groetjes :) :) :)

bernard bernard
geplaatst op 21-08-2010 18:10

En hoe ben jij gestopt Joachim? Met hulpmiddelen ? Veel verdikt? Eerste stopppoging?

joachim joachim
geplaatst op 21-08-2010 19:38

@ bernard Ik heb geen hulpmiddelen gebruikt. Het enige was dat ik mezelf heb opgelegd is een zekere discipline aan te houden de stinkende sigaret af te zweren. Fris ruikende kleren en bvb thuis in een frisse omgeving te wonen is toch nog attijd leuker dan altijd naar de rook te ruiken/stinken! In het begin was de verleiding enorm groot, zeker na de maaltijden, die voor veel rokers een automatische reactie veroorzaakt om een sigaret op te steken. Wel ben ik in korte tijd (hangt van persoon tot persoon af natuurlijk) een dikke tien kilo bijgekomen die ik nadien met het vermijden van suikers (geen dieet) na een zekere tijd terug heb verloren. Het was mijn eerste poging, en die was meteen de goede!!! Hulpmiddelen kosten over het algemeen enorm veel geld en veel mensen gebruiken die omdat ze de discipline niet kunnen opbrengen de stinkende sigaret af te zweren. Ik weet het het is niet gemakkelijk maar volgens mij is dit de enige echte methode!!!

Succes bernard!!

Groetjes :) :) :)

bernard bernard
geplaatst op 26-08-2010 16:21

En ja t'is nu officieel ik ga ervoor. Dit weekend met de nodige drank .. weer veel te veel gerookt ... er zelf paar dagen ziek van geweest (en was heus niet van de drank gewoon... niet meer gewend zoveel te roken) ...
IK STOP voorgoed....sinds zondag geen sigaret meer aangeraakt.

Wish me luck

joachim joachim
geplaatst op 26-08-2010 17:38

bernard schreef:
En ja t'is nu officieel ik ga ervoor. Dit weekend met de nodige drank .. weer veel te veel gerookt ... er zelf paar dagen ziek van geweest (en was heus niet van de drank gewoon... niet meer gewend zoveel te roken) ... IK STOP voorgoed....sinds zondag geen sigaret meer aangeraakt. Wish me luck

Denk aan de goede dingen die bij stoppen met roken gebeuren!!!
't is een goede steun!!!!

Good luck, Bernard. :) :) :)

eufrasieke eufrasieke
geplaatst op 28-08-2010 09:25

Het gaat je zeker lukken, ik voel het! :)
Heel veel succes!

jepe27 jepe27
geplaatst op 07-09-2010 18:36

Het enige dat echt helpt is, Fumexit van Fytobell.
Gemaakt op basis van planten en bij de apotheek te koop aan een 6 euro per flesje met spray.
Heb steeds een flesje bij de hand voor op plaatsen waar ik tijdelijk niet kan roken en toch de drang heb een sigaret op te steken.
Ik wil stoppen maar op langere termijn om de ontwenning verschijnssellen niet acuut te moeten door maken.
Maar Chapeau voor diegenen die het wel ineens kunnen !

pegretje pegretje
geplaatst op 07-09-2010 19:37

hoi, succes met je poging. ik ben zelf gestopt met roken (met champix), nu ruim een week. Was het beu dat de verkoudheden gepaard gingen met serieuze hoestbuien die me uit mijn slaap hielden.
Het is de tweede keer dat ik stop. Vorige keer ben ik 3 jaar gestopt en door zwakte terug gestart met roken. Dus nu ken ik de valkuilen en houd ik het ditmaal vol.

bernard bernard
geplaatst op 08-09-2010 10:45

En verdorie verdorie.... was bijna 2 weken gestopt en zaterdagavond met de nodige drank... ja lap en half pakje erdoor. Daarna tuurlijk 3 dagen koppijn.
Nu weer geen sigaretten .. en dat lukt goed (al paar maanden trouwens).. alleen slaag ik er maar niet in om roken in combinatie met alcohol te laten... verdorie toch.

joachim joachim
geplaatst op 08-09-2010 13:23

bernard schreef:
En verdorie verdorie.... was bijna 2 weken gestopt en zaterdagavond met de nodige drank... ja lap en half pakje erdoor. Daarna tuurlijk 3 dagen koppijn. Nu weer geen sigaretten .. en dat lukt goed (al paar maanden trouwens).. alleen slaag ik er maar niet in om roken in combinatie met alcohol te laten... verdorie toch.

Ik weet het Bernard dat er valkuilen zijn (bij een zaterdagavond en/of na het eten bvb) maar niet opgeven Bernard!!! Herpak je en bij een volgende "drankavond" opletten!!!

Joachim :) :) :)

pegretje pegretje
geplaatst op 08-09-2010 14:00

het kan gebeuren bernard. dat zijn de moeilijke momenten maar effe doorbijten. het lukt je wel!!

bernard bernard
geplaatst op 08-09-2010 14:54

Bedankt voor de steun .. en jij ook he pegretje doorzetten. Rookte je veel ervoor?

pegretje pegretje
geplaatst op 08-09-2010 19:34

Ik zat aan een pakje per dag, dus dat kan al tellen hé. 's morgens was mijn eerste werk: een tas koffie met een sigaret erbij. Alles behalve gezond.
Af en toe denk ik wel eens aan een sigaret, pure gewoonte nog en dat moment gaat zo weer over. De vorige keer had ik wel zoiets van waarom een terrasje doen, ik rook niet meer. Nu geniet ik er meer van.
Het enige waar ik nu bang voor ben, zijn de kilo's die erbij komen. Ik snoep nu meer en ik wil niet zoals vorige keer 15 kilo bijkomen ( ik verving sigaretten door snoep. Hopelijk kan ik nu de schade beperken. Heeft iemand misschien tips?

joachim joachim
geplaatst op 09-09-2010 06:52

pegretje schreef:
Ik zat aan een pakje per dag, dus dat kan al tellen hé. 's morgens was mijn eerste werk: een tas koffie met een sigaret erbij. Alles behalve gezond. Af en toe denk ik wel eens aan een sigaret, pure gewoonte nog en dat moment gaat zo weer over. De vorige keer had ik wel zoiets van waarom een terrasje doen, ik rook niet meer. Nu geniet ik er meer van. Het enige waar ik nu bang voor ben, zijn de kilo's die erbij komen. Ik snoep nu meer en ik wil niet zoals vorige keer 15 kilo bijkomen ( ik verving sigaretten door snoep. Hopelijk kan ik nu de schade beperken. Heeft iemand misschien tips?

Nu hebt u de sigaret vervangen door snoep. Probeer nu het snoep waar enorm veel suikers inzitten nota bene te vervangen door fruit. Ander manier van eten en leven proberen aan te nemen!!!!

Joachim :) :) :)

pegretje pegretje
geplaatst op 09-09-2010 20:33

dank je joachim, ik weet het allemaal wel maar chocolade is toch zo lekker. Deze keer wil ik me ook niet echt laten gaan, hou de weegschaal in het oog. Op einde van de maand gaan we op vakantie en gewoonlijk val ik dan af omdat ik minder snoep.
De klik naar anders eten moet nog komen, ik hou je op de hoogte.

johnyvdk johnyvdk
geplaatst op 12-09-2010 12:32

Het is nu juist 2 jaar dat ik gestopt ben met roken, en ik ben er wel een beetje fier op.
Vroeger rookte ik de ene sigaar (dik en dun door elkaar) na de andere, en begon elke dag met een fikse hoestbui.

Nog regelmatig heb ik veel goesting om een goeie sigaar op te steken, bvb. na een copieuze maaltijd, of als ik op TV iemand een dikke sigaar zie opsteken, maar tot nu toe heb ik de verleiding kunnen weerstaan, en ben vast van plan vol te houden.

Ik ben slechts heel weinig verdikt( ongeveer 2 kg.)
voor de rest voel ik mij goed (al voelde ik mij vroeger ook niet slecht)

Veel moed aan de kandidaat-stoppers.

pegretje pegretje
geplaatst op 12-09-2010 21:34

ne dikke pluim voor johny, met die instelling zal het je zeker lukken. hopelijk doen wij het allemaal ook zo goed. Deze avond met vrienden ene gaan drinken, mijn vriendin rookt en ik heb geen problemen gehad om ervan af te blijven. Ik had nochtans wijn gedronken.:)
Bernard, hoe verloopt het nu? Nog moeilijke momenten gehad?

bernard bernard
geplaatst op 24-09-2010 17:46

Nee verdorie en kan vloeken op mezelf... het vervelende is dat ik nu een gelegenheidsroker geworden ben .. en dus enkel rook bij een avondje uit met vrienden... en vergeet dus de nadelen ... en keer op keer hetzelfde liedje. Gisteren dus weer van dat ... tedoemme toch.

Maar jullie echt chapeau ben zo jaloers ...

pegretje pegretje
geplaatst op 25-09-2010 11:41

het is al beter, maar ik vermoed dat dan de stap rap gezet is om terug "voltijds" te roken. ik heb momenteel ook momenten dat ik zin heb in roken maar gelukkig heb ik geen sigaretten in huis en dan gaat het toch over. Champix doet zijn werk.
als mijn zoon komt, heb ik wel de mogelijkheid maar tot nu toe ben ik sterk geweest. :)
het enige dat me nu zorgen baart, is mijn gewicht. vroeger rookte ik een sigaret, nu zoek ik in de snoepkast. het enige dat helpt, is dus zorgen dat er geen snoep in huis is, haha. Veel water drinken zou ook helpen, maar ik kan het niet opbrengen: geen smaak.
maar ik ga géén 15 kilo bijkomen, wil ik niet!!
rookloze groeten

bernard bernard
geplaatst op 19-10-2010 12:42

Zeer blij ... heb twee feestjes overleefd ... en hoewel ik er best zin in had ... heb ik niet gerookt.

Ale nu dus al bijna drie weken "clean".
En hoe zit het met de andere stoppers?

pegretje pegretje
geplaatst op 19-10-2010 20:14

goed zo Bernard. Zo zie je maar de volhouder wint. Wat mezelf betreft : ik ben een weekje op vakantie geweest en overwoog een pakje sigaretten te kopen en nadien terug te starten. Ik heb het kunnen opbrengen om het niet te doen. Al een hele prestatie, weer een valkuil gemeden. De zin om te roken is al fel verminderd, ik denk er al véél minder aan.
Wat mijn gewicht aangaat: ik voelde me opgeblazen voor de vakantie, mijn broeken kreeg ik niet meer dicht :), maar ik ben niet bijgekomen en ook niet afgevallen. Het opgeblazen gevoel is ook geminderd, vermoedelijk is de oorzaak Champix, maar het kan ook met mijn leeftijd te maken hebben.
In feite goed nieuws.
We houden vol hé.

bernard bernard
geplaatst op 20-10-2010 10:41

Goed zo Pegretje ... echt .. want zou te gek zijn om( letterlijk) een slechts nasmaak te hebben van je vakantie.
En dat verdikken .. goh je ziet er nog goed uit:).........
En gebruik je nog steeds die Champix... hoe lang moet je dit doen.
Ik gebruik wel niets...:)

pegretje pegretje
geplaatst op 20-10-2010 21:00

een dikke pluim voor je bernard. Bewonderenswaardig. ik ben er zeker van dat ik het niet zonder hulpmiddel zou kunnen, te weinig karakter. Mijn humeur zou niet om te genieten zijn.
Champix is ongeveer 8 weken durende kuur, 's morgens en 's avonds een pilletje nemen. Tijdens vakantie gebeurde het wel eens dat ik er ééntje vergat maar dat had geen gevolgen, ik bedoel hiermee dat ik niet méér zin kreeg in een sigaret. Het zit echt in je hoofd. Ik durf het wel niet aan om te stoppen met de kuur, ook omdat ik van anderen gelezen heb dat ze faalden wanneer ze voortijdig stopten met champix. 'k wil het risico niet nemen. Nog 4 weken te gaan en dan zal ik het zonder champix moeten doen en dat zal wel lukken.
Groetjes en doe zo verder hé

pegretje pegretje
geplaatst op 20-10-2010 21:05

effe een rechtzetting: ik ben wel degelijk gestopt op 30 augustus. Dus de champixkuur duurt langer, ik hou me er niet echt mee bezig hoelang de kuur duurt.
De eerste doos van champix bevat 14 dagen kuur, je stopt met roken tussen de 8ste en 14de dag. De volgende doos bevat 140 pillen, dus 70 dagen.

ma1960 ma1960
geplaatst op 23-10-2010 11:10

ik ben gestopt in juli 2007.ik had bij de apotheker kruidensigaretten gekocht op basis van salie zijn even duur als gewoon sigaretten maar zonder nicotine na 5 pakjes ben ik volledig gestopt na 36 jaar roken als ik dan nog zin had nam ik een mentosbol.veel sucses.

ma1960
pegretje pegretje
geplaatst op 23-10-2010 14:27

hey ma1960, goed van je dat je gestopt bent en het volhoud. je bent een extra motivatie zoals iedereen op dit forum natuurlijk.
Die menthosbol is een goed alternatief voor een sigaret, krijg je tevens een frisse smaak van:).
Hoe je stopt vind ik onbelangrijk, zolang je maar van de tabak afblijft. Mijn familie vindt het geen prestatie als je stopt met hulpmiddelen.:) Cold turkye stoppen, zoals Bernard, dat is karakter hebben, maar ze roken allemaal wel rustig door na ettelijke stoppogingen.
Iedereen beslist natuurlijk hoe hij/zij stopt hé.
Chapeau aan de volhouders:):):)

ma1960 ma1960
geplaatst op 24-10-2010 11:53

hai pegretje bedankt voor je reactie.Ik had als motivatie dat mijn schoondochter zwanger was en ik wou geen rokende oma worden.ik wil een vb. zijn voor mijn intussen 3 kleinkinderen.kleinzoon 2,5 jaar,tweeling kleindochters 3,5 maanden.Opa is nu 10 dagen gestopt.:):):)

ma1960
pegretje pegretje
geplaatst op 24-10-2010 20:07

wat een sterke motivatie en je man is ook al overtuigd. Bernard: hoe is het met je? Nog moeilijkheden ondervonden of ben je al gehard?
groetjes

bernard bernard
geplaatst op 25-10-2010 10:08

Hallo allemaal,

Pegretje ik vind het niet meer van karakter getuigen als je al dan niet hulpmiddelen gebruikt ... wat is dat nu .. het belangrijskte is dat je niet meer rookt.Ik gebruik geen middeltjes omdat ik er (voor wat mezelf betreft dan) niet in geloof. Ik heb het ook slechts sporadisch moeilijk .. en dat is met alcohol,feestjes ...
En rook ik nog ??? Verdorie verdorie ...:) hier ben ik weer. Heb inderdaad een paar feestjes overleefd .. en was ik zo fier op. Gisteren voelde ik me om persoonlijke redenen echter slecht en was bij vriend op bezoek en ja heb 4 sigaretten gerookt. Verdorie toch .. de angst dat ik weer volledig ga roken heb ik niet ... maar wel dat ik zo weer sporadische roker word ... en vind het dus weer zeer jammer ... zo blijft ieder feestje natuurlijk weer gevaarlijk. Maar we blijven dorozetten en ik zal in mijn hoofd deze avond compleet blokkeren.:)

pegretje pegretje
geplaatst op 25-10-2010 14:00

hey bernard, ik geef het je terug: nu heb je zeker een slechte (na)smaak van feesten en gezellig samenzijn. Ik weet zeker dat je je erboven kunt zetten. Niet getreurd, één misstap wil nog niet zeggen dat je een gelegenheidsroker word of bent. Misschien helpt het, als je een zwak moment hebt, je te herinneren dat je nadien spijt hebt. Die klik in ons hoofd moet nog komen na 30 jaar afhankelijk geweest te zijn van onze sigaretten: gezelligheid gaat ook zonder!!:)
Ik duim alvast voor je en weet dat je het kunt!!!

bernard bernard
geplaatst op 28-10-2010 19:12

Hallo Pegretej ... gezellig was het niet ... voelde me gewoon niet zo lekker en zeer gestresseerd ... misschien is dit gewoon de laatste situatie die ik noch moet ontkoppelen van sigaretten.. want heb al een paar gezellige feestejs overleefd.. laat ons hopen.

En ik zeg tijdens echt tegen mezelf "je zal er spijt van hebben, je hbet de sigaret niet nodig, is niet lekker etc ..." en toch iets zegt dan foert .. en daar gaan we... dus alle respect voor jou pegretje .. maar alle hoop is nog niet verloren...

Vorige maand 2 flaters van telkens half papje
Deze maand één fout van ...4 sigaretten

Het gaat in ieder geval de goede richting op :) maar blijft reuze gevaarlijk

pegretje pegretje
geplaatst op 28-10-2010 19:41

awel bernard, ik herken die valkuilen waar je nu door gaat. Bij mijn vorige rookstopperiode heb ik die ook doorgemaakt. Door persoonlijke problemen had ik mezelf toegestaan om de stress weg te roken met als resultaat "terug naar af", tenminste toch voor 2 jaar.
Wat ik bij jou bewonder is dat je de moed erin houd en ik ben zeker dat je het volhoud.Een slippertje met de sigaret is nog niet het einde van de wereld. Het kalf is nog niet verdronken:).
Mss dat ik makkelijk praten heb, ik heb een hulpmiddel hé. Ik heb dit wk een familiefeest, dus ben benieuwd of ik het zonder schade doorkom.
We steunen elkaar en dat is hopelijk een extra motivatie om door te gaan.
Tot de volgende mail

bernard bernard
geplaatst op 01-11-2010 11:23

En pegretje heb je het familiefeest overleefd?

pegretje pegretje
geplaatst op 01-11-2010 13:54

Zonder kleerscheuren ben ik het feest doorgekomen. Tijdens het eten mocht je in de zaal niet roken en de hele avond heb ik gedanst, dus geen behoefte gehad naar een sigaret, er hing genoeg nicotine in de lucht :). Gisteren vond ik wel dat onze kledij serieus stonk naar de sigarettenrook. Was me voordien nog nooit zo opgevallen.
En mijn Champix vergeet ik half van de tijd, ik bedoel dat ik maar één per dag neem ipv 2 zeker wat het wk betreft.

bernard bernard
geplaatst op 05-11-2010 15:23

Go Pegretje go :).. ik na mijn laatste uitspattingen ook nog steeds "clean"

pegretje pegretje
geplaatst op 05-11-2010 19:16

goed zo Bernhard, weer 10 dagen zonder doorgebracht. Houden zo!!! Heb je nog feestjes in het verschiet?
We moeten ons zeker sterken tegen de feestdagen, hihi. Maar mijn man en ik houden het rustig met de feestdagen, dus zal het wel geen problemen opleveren.

bernard bernard
geplaatst op 15-11-2010 12:21

Begin er inderdaad steeds meer in te geloven Pegretje .. heb weer een feestje overleefd.. het helpt natuurlijk wel dat je in de resto's niet meer binnen mag roken.. en veel mensen dit ook thuis beginnen doen. Rokers moeten meer en meer naar buiten .. en is makkelijker om gewoon niet mee te gaan.

Remi Remi
geplaatst op 15-11-2010 18:50

Jij bent nogal een feestbeest Bernard ...ben niet jaloers op je sigaretten ... je feestjes daarentegen:)

pegretje pegretje
geplaatst op 15-11-2010 21:05

ik ben het volmondig eens met remi: blijjkbaar heb je (bernard) nog een druk leven, het onze is al bezadigder:)
hoedje af voor het volhouden en het is wel zo dat het helpt dat er op veel plaatsen niet mag gerookt worden. gisteren zijn onze vrienden en wij nog eentje gaan drinken en mijn vriendin rookt nog. haar man wil dat ze stopt voor de kleinkinderen maar ik zei dat je niet mag pushen, dat werkt averechts. De roker of rookster moet er zelf van overtuigd zijn en het zelf willen anders is het noppes.
ik laat ieder zijn ding doen, dring mijn wil niet op.
remi ben je exroker en wil je ondersteuning geven?
groetjes

Remi Remi
geplaatst op 18-11-2010 14:40

Hallo Pegretje,

Ik ben een niet-roker en niet echt een ex-roker... heb ooit wel eens een aantal trekjes genomen van een sigaret en een aantal jaar zo nu en dan een sigaartje gerookt weliswaar zonder inhaleren..en dus eerder voor de gezelligheid en zonder noemenswaardige "afkickverschijnselen" maar ook dat is al zeer lang geleden, ... dus ben eerder een niet-roker... en ken jullie problemen dus (gelukkig) niet maar moedig jullie wel aan. Op goede weg in ieder geval :)
succes

bernard bernard
geplaatst op 19-11-2010 09:18

:) ja misschien gebruik ik iets te veel het woord feestje.
Ik ga inderdaad regelmatig bij vrienden eten of iets drinken en zo nu en dan gaan we ook eens uit ... en ja ik gooi alles onder de noemer feestje ...omdat de combinatie van alcohol met een groepje vrienden en gezelligheid ... heel gevaarlijk is voor mijn rookgedrag.

Maar ga dus inderdaad niet elke week gaan "fuiven" :)
En trouwens nog steeds rookvrij ... wel jammergenoeg 2 kilo bij gekomen .. maar dat neem ik er maar bij.

pegretje pegretje
geplaatst op 19-11-2010 20:00

Remi bedankt dat je alle ex-rokers een hart onder de riem steekt.
Hé Bernard, een dikke pluim voor je 22 dagen rookvrij, doe zo verder. Ik ben het eens met je: alcohol en roken linken we aan elkaar.
Hou je gewicht in de gaten, dan lukt het wel om niet teveel aan te komen. Trouwens het valt bij jou nog mee, 2 kilo van augustus tot nu.
:):)

bernard bernard
geplaatst op 16-02-2011 16:13

Hallo .. en ben nu al meer dan drie maanden compleet "clean":)... zelfs oudejaarsavond overleeft .. nu ja was wel makkelijk ik vertoefde in een louter niet-rokers gezelschap ... en meer en meer van mijn vrienden zijn niet-roker .. maar toch ben wel blij.

En hoe gaat het nog met jullie ?

:)

pegretje pegretje
geplaatst op 16-02-2011 18:22

hey bernard,
Chapeau, je bent goed bezig!! Ik heb dit en vorig wk van mijn vriendin haar sigaret getrokken na ettelijke glazen wijn, smaakt vies maar toch die drang. Ik had het karakter niet om nee te zeggen. Nu gaat het weer, maar die zin blijft toch. :)
Maar een uitglijder wil nog niet zeggen dat ik faal hé. groetjes

bernard bernard
geplaatst op 18-02-2011 10:41

Tuurlijk ben je niet gefaald Pegretje... ik heb zoveel uitglijders gehad maar zo een trek is kweenie hoe gevaarlijk.
Ik heb mezelf dat verboden .. en verplicht als ik mijn dwang dan toch niet kan beheersen ik verplicht ben een ganse sigaret te roken .. en zo ben ik toch tweemaal eraan ontsnapt.. de drempel is toch nog net iets hoger dan.
En uiteindelijk .. als ik durf een trekje nemen weet ik dat ik de ganse avond aan niets anders kan denken en toch weer een sigaret en nog een en nog een rook.
En in combinatie met drank .. ozo gevaarlijk he .. drank en omringd zijn door rokers .. of nog gevaarlijker... gestresseerd lopen, ene gaan drinken en dan rokers rond je ...

Succes

pegretje pegretje
geplaatst op 18-02-2011 18:01

mercikes Bernard, het is een opsteker dat je me moed inspreekt. Op gebied van niet- roken zijn we soulmates:). Je geeft me steun, bedankt! Het doet deugd dat ik er niet alleen voor sta.

• pagina
  • 1
  • 2
  • »

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.