Slapeloosheid

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
Christa Christa
geplaatst op 03-05-2011 08:35

Hallo allemaal,

De laatste tijd slaap ik slecht, ik lig te woelen en te keren. En als ik dan opsta, voel ik me absoluut niet uitgeslapen.
Heeft er iemand tips om beter in slaap te geraken? Of zijn er bepaalde kruiden die je slaperig maken?
Alle tips zijn welkom!

Christa

June50 June50
geplaatst op 03-05-2011 19:34

Hallo Christa,
Ikzelf merk dat de kwaliteit van mijn slaap beter is als ik, niet te veel alcohol drink s avonds, niet meer werk net voor het slapengaan, een uurtje inlas voor ontspanning en zelfs wat lichte yoga doe. Geen zware inspanningen. Ik ben ook geswitcht naar warme maaltijden s middags, en een lichter maal s avonds. Klinkt natuurlijk allemaal banaal en evident, maar even de geest leegmaken.

Kruidenthee heeft nooit echt geholpen bij mij en van slaappillen heb ik al helemaal schrik. Je hoort zo veel mensen die daar afhankelijk van worden. Ik heb daar wel schrik van.

Hopelijk vind je je nachtrust.
J

Christa Christa
geplaatst op 04-05-2011 08:11

Dag June,
slaappillen durf ik ook niet in te nemen hoor. Gekookt eten 's middags is voor mij haast onmogelijk met mijn werk.
Ik ga eens proberen om een half uur tot een uur voor het slapengaan de televisie uit te zetten en bijvoorbeeld lezen of yogatechnieken te doen. Alvast bedankt voor de tips!

Tweeling Tweeling
geplaatst op 04-05-2011 08:34

Ooit raadde een collega me zo van die sfeergeluiden aan. Je weet wel: het ruisen van de golven, vogeltjes in de bomen, dolfijnen die tegen mekaar spreken. Een goeie raad: niet doen. Ben nog nooit zo nerveus en dolgedraaid geweest voor slapengaan!

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.