Betaalbare lekkere wijn

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
elise1960 elise1960
geplaatst op 22-09-2010 20:16

Ik kan enorm genieten van een lekker wijntje, het mag soms wel eens iets meer kosten maar er zijn ook pareltjes tegen zeer betaalbare prijzen te krijgen.
Als jullie een tip hebben, .. dit is het forum, leuk om nieuwe wijnen te ontdekken
Ik ga zelf van start met de volgende

In de meeste warenhuizen te verkrijgen
Côtes du Rhône- Domaine de Diemercy – 2003 – =
Normale prijs rond 5 euro
Rode wijn van hoofdzakelijk Grenachedruif
Een elegante wijn, soepel , evenwichtig en prentieloos
Door zijn eenvoud kan je hem bij vele gerechten severen. Bij vlees maar ook bij kaas & charcuterie

Goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Remi Remi
geplaatst op 22-09-2010 20:25

Dank u voor deze tip.. ik ga ernaar op zoek. leuk forumonderwerp trouwens.
Hier een tip terug over grootwarenhuis wijn
Château FONGABAN2001,2003, en 2005 - Côtes de Castillon ( à € 6.99)
Vnl merlotdruif, intens rood, elegant en bijzonder rijk aan smaak.

Remi Remi
geplaatst op 06-10-2010 19:40

Een witte wijn tip dan.
St Verran , heerlijk wijn en betaalbaar.. is zeer gelijkaardig met de Chablis.. en bovendien een stabielere prijs voor meestal slechts iets meer dan de helft van de prijs , ongeveer 6 euro.
Oa bij Delhairze

johnyvdk johnyvdk
geplaatst op 07-10-2010 11:30

Ik koop regelmatig wijn in AUCHAN, dit is een grootwarenhuis in Frankrijk met o.a. een vestiging in Roncq (slechts enkele kilometer over de grens in Menen). Ik koop er regelmatig wijn, en er zijn bijna altijd supervoordelige promoties.(vb 12 flessen kopen + 6 gratis).
Vooral in die promoties zijn zeer lekkere wijnen te verkrijgen aan zeer aanvaardbare prijzen.
Onlangs een MARGEAU gekocht die door de promotie slechts op ongeveer 4 € per fles kwam en supergoed was.

RobertP RobertP
geplaatst op 02-11-2010 19:25

Met die wijnen bij Auchan is er niks mis mee, de wijnboeren kampen met een groot overschot en plaatsgebrek voor de volgende oogst.
er zijn inderdaad goede koopje te doen. Zelfs een autorit van 100 km enkel rendeert nog.

respect51 respect51
geplaatst op 02-11-2010 20:54

wie Het Nieuwsblad leest vind elk Weekend een 5 tal wijnen besproken door Alain Bloeykens,wijnjournalist en organisator van Megavino.Véél van deze wijnen zijn betaalbaar en meestal te koop in een Supermarkt.Bij de lente en herfstpromoties van de warenhuizen bespreekt hij de 100 of 50 beste wijnen en meestal zitten er véél aanraders tussen.
ditmaal was er oa een Bordeaux Moulis Chateua Mauvesain 2009 bij Delhaize voor minder dan 5€ ipv bijna 10€ heb er 12 flessen van gekocht maar moet hem nog proeven.tijdens het Voedingssalon hier in Brussel was er een handelaar die ook Moulis vermelde in zijn aanbieding,ik heb hem over mijn aankoop gesproken en hij zei dat hij mij geen betere wijn aan die prijs/kwaliteit kon aanbevelen.

don don
geplaatst op 03-11-2010 11:23

Wijn kopen in Auchan Frankrijk is goedkoper dan bij ons.Om twee redenen : het aanbod is groter en de prijs is goedkoper door het btw verschil.Bij ons 21 % in frankrijk 6%;Op een netto prijs van 5 Euro is dat al 75 cent.Tijdens de wijnbeurzen kan men er ook proeven.Men moet er wel snel bij zijn want de belgen kopen er zich te pletter.Heel veel restauranthouders kopen flessen van 2 à 3 Euro om die dan te serveren voor 15 à 20.

Hilde Hilde
geplaatst op 03-11-2010 16:57

Don, een andere reden is voglens mij ook Don dat de accijnzen er een gans stuk lager liggen.

johnyvdk johnyvdk
geplaatst op 25-07-2011 10:45

Recent in Auchan (Roncq) enkele kartons aangekocht "Cotes de Bordeaux Blaye- Jean de la Pélisière".
Door de promotie (2 kartons kopen + 1 karton gratis" kwam de prijs amper op een goeie 4 € per fles.
Ik ben zelf een liefhebber van en goed wijtje, echter zonder mezelf als een echte kenner te beschouwen.
Ik heb deze wijn ook aangeboden aan enkele mensen die zeker meer kenner zijn dan ikzelf, en deze mensen waren super enthousiast over de prijs-kwaliteit verhouding van deze wijn.

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.