Zoete wijn

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
Suzy Suzy
geplaatst op 08-08-2011 12:18

Hallo iedereen, ik ben liefhebber van af en toe een lekker glaasje zoete wijn. Ik ken er niet veel van en nu drink ik voornamelijk Montbazillac, maar er moeten er zeker nog andere zijn. Heeft iemand suggesties? Bestaat er trouwens enkel maar zoete witte wijn, of zijn er ook rode/rosé varianten?
Bedankt bij voorbaat :)

Love1 Love1
geplaatst op 09-08-2011 21:47

Suzy,
Ik weet niet of je enkel Franse wijn wil, maar er zijn ook Duitse wijnen en die zijn over het algemeen zoet. Zowel wit als rood.

Gr

Paheje Paheje
geplaatst op 10-08-2011 12:17

In veel regio's in Italië worden zoete wijnen gemaakt. Als aperitief, dessert of om te genieten, er is keuze genoeg. Bekende en beroemde zoete wijnen zijn onder meer de Vinsanto, Recioto en Brachetto d'Acqui.

Voor Duitse zoete wijnen zie zoete wijnen

Of hier info over Australische wijn Australië

Even rustig Googlen en men vind veel info over verschillende zoete wijnen uit verschillende landen

Laat het u nog smaken :)

Suzy Suzy
geplaatst op 10-08-2011 14:36

Bedankt voor jullie reacties!
@ Love1: nee hoor, het maakt me niet uit van welk land de wijn komt. Zolang hij lekker is... :)
@Paheje: bedankt, dat is goede info!

Hebben jullie zelf ervaring met zoete wijnen en zo ja, kunnen jullie misschien specifieke flessen aanraden? Bedankt!

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.