Zomerdrankje
| Auteur |
Bericht |
Nellieke
|
geplaatst op 16-08-2011 11:00
Lieve mensen, in deze periode van bbqs en terrasjesweer (ok, het weer is niet steeds meegaand ) ben ik op zoek naar een lekker alternatief om te serveren als drankje/aperitief bij bbq en gezellig buitenzitten. Meestal drinken we rosé, maar ik wil wel eens iets anders. Heeft er iemand ideeën of receptjes? Er mag gerust wat werk aan zijn om het te bereiden!
Bedankt alvast
|
Sylli
|
geplaatst op 16-08-2011 18:18
Ikzelf kan heel slecht tegen alcohol door mijn medicatie, maar mijn vriendinnen lopen warm voor Cava en Mojchito en de Cava haal ik gewoonlijk in de Aldi zij vinden die het lekkerst. Ik hoop je hiermee een redelijk goede tip te geven.
|
Tweeling
|
geplaatst op 16-08-2011 18:36
Ik hou erg veel van een gembercitroendrankje: wat geraspte gember, limoen of citroen, rietsuiker (warm als thee en dan laten afkoelen) en afwerken met wat verse muntblaadjes...heerlijk verfrissend en niet alcoholisch.
|
Tweeling
|
geplaatst op 16-08-2011 18:38
Wat ik ook erg lust is 'spritzer' gewoonweg witte wijn met spuitwater (half half of wat meer witte wijn afhankelijk van je eigen smaak)...niet zo sterk voor op een zonnige dag en erg dorstlessend.
|
niwde
|
geplaatst op 16-08-2011 22:14
Nellieke
Een goeie coctail is ook eens lekker .Hier een receptje voor een MAI TAI :10ml bruine rhum,10ml witte rhum,10ml triple sec likeur,10ml amaretto,10ml grenadine en 30ml ananassap.Dit voor 1persoon.Gezondheid
|
Nellieke
|
geplaatst op 17-08-2011 09:38
Bedankt iedereen, dat zijn al heel goede tips!
Amai niwde, één cocktail als die van jou is voldoende om me direct buiten westen te krijgen 
Andere tips nog steeds welkom!
|
don
|
geplaatst op 21-08-2011 12:08
Voor 1 liter;1 dl citroensap + 1 dl Triple sec + 2 dl jenever + 6 dl bitter lemon. Alles ijskoud.Voor alcohol gevoelige mensen kan men meer bitter lemon toevoegen.Voor een ander kleurtje kan men de Triple sec vervangen door Pasao of Blue Curacow.Presenteert mooi in ouderwetse en niet meer gebruikte champagnecoupes.
|
Hilde
|
geplaatst op 22-08-2011 11:50
Waarom niet meer gebruikte coupes Don ?
|
don
|
geplaatst op 23-08-2011 11:19
Beste Hilde.Vele gastronomische goeroe's vertellen ons dat champagne drinken uit de coupes niet goed is,maar dat we fluiten moeten gebruiken.Zo staan die mooie kristallen coupes van ons voorouders alleen maar stof te vangen in de kast.Daarom vind ik ze zo mooi met die gekleurde cocktails.Ze opnieuw gebruiken is een eerbetoon aan onze voorouders en getuigt van goede smaak.Alvast gezondheid.
|
niwde
|
geplaatst op 23-08-2011 20:42
Maar neen Nellieke.je kan ook de alkohol aanpassen .in plaats van 10ml kun je ook 5ml gebruiken . gezondheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
johnyvdk
|
geplaatst op 13-12-2011 10:54
Don, ik ben van mening dat champagne drinken uit coupes of uit fluiten minder belangrijk is dan de kwaliteit van wat men erin giet. santé...
|
don
|
geplaatst op 13-12-2011 17:38
johnyvdk U hebt 100% gelijk als het maar geen plastiek is.Santé want ik zit nu aan het aperitief.Prettige feesten!
|
Plaats nieuwe reactie
U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.