Hoe het krediet is ontstaan .

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
Guike Guike
geplaatst op 17-09-2011 17:22

Een stukje geschiedenis

Nadat God , hemel en aarde had geschapen , schiep hij de mens (de man noemde adam en de vrouw eva).
Op dit moment noemde de aarde het aards paradijs , en had de mens al wat hij zich bedenken kon.
Om de mens te testen , verbood hij hen om van die eene appelboom te blijven die hen werd aangeduit , de overige appelbomen waren geen probleem.
Zoals het een vrouw betaamde , kon ze het toch niet laten om toch één appel te nemen van die boom om te kijken wat er zou gebeuren.
Hierbij verleide zij adam (zoals de vrouwen gewoon zijn) om ook eens van die appel te proeven.
En zie , een boze God verscheen en deelde mede dat het aards paradijs gewoon de aarde werd alwaar de man hard zou moeten werken om deze vruchtbaar te maken om zijn vrouw en kinderen te kunnen onderhouden.
Daar eva de aanstookster en de verleidster was , zei hij tegen haar " Eva , door je hebzucht en ongehoorzaamheid heb je mijn gebod genegeerd , daarom zal je uw misdaad betalen met je bloed"
Eva (geen dom blondje) , dacht na en zei " Heer , ik heb misdaan en aanvaard mijn straf , maar wees genadig en laat mij deze schuld maandelijks afbetalen ".
En zo is de afbetaling en terzelfde tijd de maanstonden onstaan.

en als je dat niet geloofd zal ik je wat anders vertellen hoor , groetjes:)

Guike

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.