Vangheluwe

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
Christa Christa
geplaatst op 22-04-2011 08:37

Ik vind het goed dat Vangheluwe eindelijk verbod krijgt dat hij niet meer met de media mag praten!
In het stuk van de journalist van vt4 kwam het over alsof het allemaal niet zo erg was en dat hij toch ook goeie dingen gedaan heeft.
Zoiets maakt mij kwaad. En ondertussen krijgt de man nog eens een ruim pensioen als bisschop. Hopelijk wacht er hem nog een goeie straf!

Willem Willem
geplaatst op 26-04-2011 08:30

De man zal waarschijnlijk geen straf meer krijgen omdat de zaak verjaard is.. Net zoals die eskimopriester uit België.

Nellieke Nellieke
geplaatst op 31-10-2011 09:52

Ze hebben er toch al tenminste onderzoek naar gedaan en de hele zaak niet doodgezwegen. Zit Vangheluwe eigenlijk nog altijd in zijn klooster?
Men heeft in Gent opnieuw voor een aantal 39 slachtoffers de paus en de bisschoppen gedagvaard, met de eis voor schadevergoeding omdat de kerk de andere kant opkeek ipv slachtoffers van seksueel misbruik te helpen. Benieuwd hoe het zal lopen...

joachim joachim
geplaatst op 01-11-2011 13:54

@ nellieke - Geloof mij maar dat men er alles zal aan doen om dit in de doofpot te doen belanden en dat er niets aan dit oppermachtig instituut zal worden gedaan. Zoals men hier in bvb België ook altijd alles in de doofpot steekt zal men daar ook via allerlei smoesjes zoals "verjaring"; "niet genoeg bewijzen" of "procedurefouten" proberen alles bij het oude te laten.

Nellieke Nellieke
geplaatst op 02-11-2011 09:25

Zolang de zaak lopende is, kan het hopelijk nog de andere kant uitgaan. De Kerk heeft al heel veel van zijn macht verloren de laatste jaren. Ik heb trouwens gelezen dat er in de grondwet geen expliciete scheiding van Kerk en Staat beschreven staat (gezien men in België de Kerk en andere geloven nog altijd subsidieert)

joachim joachim
geplaatst op 02-11-2011 11:00

@nellieke - Ja, dit kan misschien wel zo zijn, maar hoe komt het dan dat men Vangheluwe en andere "lotgenoten" nog altijd niet achter de tralies heeft doen verdwijnen en hij/zij nog altijd lekker ergens verstopt zit(ten) geruggesteund door het Vaticaan? :) :)

Nellieke Nellieke
geplaatst op 04-11-2011 10:16

Het is waar dat het rechtssysteem op dat vlak gefaald heeft, en ik twijfel er ook niet aan dat bepaalde mensen in justitie wel eens een oogje dichtgeknepen zullen hebben in het geval van Vangheluwe (en andere gevallen). Wat de Belgische staat zou moeten is hem uit zijn burger rechten zetten en hem ter beschikking van de regering stellen. Maar kijk eens naar hoeveel macht de Kerk al verloren heeft sinds de jaren 60, en dit betekent volgens mij de doodsteek.Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen er nog voor willen kiezen om priester te worden.
Vroeger was men ook bang om zulke schandalen naar buiten te brengen omwille van meneer pastoor; of men werd gewoon niet geloofd. (en die jaren liggen nog niet zover achter ons)

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.