2 op 3 huwelijken strandt
| Auteur |
Bericht |
Suzy
|
geplaatst op 24-05-2011 08:22
Het stond afgelopen weekend in de krant. 2 op 3 huwelijken zal stranden. Is dat niet ontrustend? In de jaren zestig werd er amper 7 % van de huwelijken ontbonden, terwijl dit voor 2009 al 64% is, staat er op de redactie.be. Ben ik nu de enige die dit zo verontrustend vindt?
|
Willem
|
geplaatst op 24-05-2011 15:56
Vroeger durfden de mensen niet scheidden. De man was vaak de enige kostwinner, dus bleef de vrouw bij haar man. Tegenwoordig kunnen vrouwen perfect zelfstandig leven en hoeft ze niet uit noodzaak bij een man te blijven. Een andere reden is volgens mij ook het beeld dat de media schept over koppels. Alles moet tegenwoordig perfect zijn... Er bestaat een mooi en grappig zinnetje hierover: 'en ze leefden nog lang en gelukkig' stamt uit de tijd dat de mens gemiddeld dertig werd. 
|
June50
|
geplaatst op 25-05-2011 08:43
Ik ben het eens met Willem zijn analyse en kende dat zinnetje niet, maar hou wel van die relativering. Mooi. In de moderne sociologische en seksuologische stromingen beschouwt men de mens als serieel monogaam, en ik denk dat dat wel klopt. We zoeken een soulmate maar die blijft niet noodzakelijk dezelfde voor de 60 jaar von ons volwassen leven.
Een andere oplossing natuurlijk is niet trouwen 
|
Hilde
|
geplaatst op 26-05-2011 16:55
Ik blijf het toch ook wel mooi vinden mensen die een ganse leven samenblijven en alle watertjes samen doorzwemmen.
|
Tweeling
|
geplaatst op 27-05-2011 06:49
Ja Hilde inderdaad: ik denk niet dat iemand daar anders over denkt. Maar ik ben recent gescheiden en was heel erg verrast dat het niet het einde van de wereld is: integendeel want uit mekaar gaan doe je om een reden, die heel diep zit, en niet zomaar. Maar ben heel erg blij dat ik het opnieuw kan voelen: dat ik een nieuwe relatie helemaal opnieuw kan beleven, met alle hoop, en zonder de scheidings-staistieken in mijn hoofd 
|
yvoke
|
geplaatst op 27-05-2011 07:49
ben volledig met je eens Tweeling !!!
|
grandmatje
|
geplaatst op 01-06-2011 08:58
Tweeling,veel geluk!Ik ben heel blij voor jou dat dit niet het einde van de wereld is
|
ANTONIA13
|
geplaatst op 29-06-2011 16:06
ik ben 46 jaar en 17jaar getrouwd met een depressieve man.na veel wikken en wegen ga ik de scheiding aanvragen omdat de maat vol is en ik op deze manier niet verder wil leven.om allerlei redenen ben ik verplicht dit nog even te zwijgen tegen mijn man.heeft er iemand een idee op welke manier ik dit nieuws kan vertellen, want ik ben bang voor zijn reactie, alvast bedankt
Anne
|
Hilde
|
geplaatst op 30-06-2011 08:14
Oei Antonai dat is een zeer moeilijke ... dat je beslist dat jij nu ook recht hebt op een gelukkig leven is volledig terecht .. je kan investeren in een relatie ..maar ergens moet je op een zeker punt ook voor jezelf kiezen .. Als hij depressief is ..lijkt dit verhaal vertellen nog moeilijker.. gaat hij naar een therapeut .. kan je dat met hem/haar opnemen? Indien hij niet naar een therapeut gaat .. kan je dat misschien aanraden .. samen gaan ..en het met die therapeut proberen uit te leggen .. zowiezo ..is bemiddeling bij scheiding vaak aan te raden. sterkte ...
|
Plaats nieuwe reactie
U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.