in geval van diefstal van je gsm

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
Hansje Hansje
geplaatst op 08-06-2011 08:18

Hallo iedereen,
Ik vond onlangs dit bericht in mijn mailbox:

"goed om weten in geval van diefstal van GSM.
Typ dit op uw GSM: *#06# (sterretje, hekje, nul, zes, hekje) om het serienummer van uw draagbare telefoon te bekomen.
Een code (serie nr.) verschijnt dan op uw scherm. Deze code is uniek.
Noteer ze en bewaar ze nauwkeurig.
Indien me ooit uw GSM zou stelen, telefoneer naar uw operator en geef hem deze code.
Uw telefoon kan hierdoor volledig worden geblokkeerd, zelfs indien de dief de SIM-kaart zou vervangen.
U zult waarschijnlijk uw GSM hierdoor niet terugkrijgen, maar u bent er niettemin van verzekerd dat de dief hem in geen enkel geval kan gebruiken...
vergeet zelf niet uw nummer te noteren."

Ik heb dat nummer eens ingetypt met mijn gsm en ik kreeg een serienummer te zien. Of dit effectief helpt, heb ik geen idee, maar het is wel het proberen waard!

Groeten, Hans

Laura Laura
geplaatst op 08-06-2011 10:22

Ik heb het ook geprobeerd en kreeg inderdaad ook een nummer op het scherm te zien. Heb het opgeschreven. Je weet inderdaad maar nooit :)

"Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg"
Vimes Vimes
geplaatst op 08-06-2011 22:38

Dat nummer is je IMEI-nummer. Dit staat voor International Mobile Equipment Identity. Het is niet meer dan het serienummer van je GSM (en staat ook op de doos). Je kan die effectief bij je provider laten blokkeren. Momenteel verbinden Base en Proximus zich hiertoe. Met Mobistar is er (voor zover ik weet) nog geen akkoord in die zin. Deze blokkering is van de providers naar het toestel toe, zij laten in feite het toestel niet meer toe op hun netwerk. De GSM kan je dus nog altijd perfect in het buitenland blijven gebruiken.
Bepaalde toestellen (lees recente) kan je zo instellen dat ze enkel in combinatie met jou eigen SIM-kaart werken. Dit beveilig je met een code.
Wordt je GSM dan gestolen dan is hij overal en voor altijd onbruikbaar.

ぜん
Nellieke Nellieke
geplaatst op 21-11-2011 09:38

superhandige tip, iArial][
Best ook wel aangifte doen bij politie.

Willem Willem
geplaatst op 12-12-2011 09:38

Inderdaad,een aangifte moet je altijd doen. Zou je die gsm ook kunnen deblokkeren als je hem dan terug hebt?

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.