De Wever schiet Di Rupo af

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
Willem Willem
geplaatst op 08-07-2011 10:46

Tijdelijke regering, informele contacten tussen PS en N-VA, nieuwe verkiezingen... deze situatie is toch om misselijk van te worden? :)
Is er iemand nog bij zijn verstand in dit apenland?

johnyvdk johnyvdk
geplaatst op 12-07-2011 22:33

Dewever wordt nu door de franstalige pers wel "meneer neen" genoemd.
Naar analoog van "madame non" Millequet, tijdens de poging tot regeringsvorming van Yves Leterme enkele tijd geleden .

Zonder een fan van Leterme te zijn, denk ik dat veel franstaligen nu spijt hebben dat ze niet ingegaan zijn op de toch gematigde voorstellen van Leterme rijdens zijn vorige pôging tot regeringsvorming.
Gezond verstand moet van de verschillende kampen komen, dialoog weigeren omdat de anderen dat voordien ook geweigerd hadden, getuigt absoluut niet van politiek doorzicht.

marcbleus marcbleus
geplaatst op 14-07-2011 23:00

Het huidige economische model BelgIë,werkt niet meer.Zoveel is duidelijk niet waar?
Als Vlaanderen elk jaar meer dan 11 miljard euro geeft aan Wallonië,en er kan zelfs geen, dank u vanaf,dan weet ge toch genoeg?Op naar een nieuw economisch model zou ik zeggen.Zoals in de landen waar het wel goed gaat.Of blijven sukkelen?Volgende verkiezingen zijn cruciaal,niet splitsen is nefast voor Vlaanderen.De Wever is briljant,hij dient nog even te wachten,om te splitsen.Hopelijk de volgende verkiezingen al...

Willem Willem
geplaatst op 19-07-2011 09:48

ja johnyvdk en marcblues, ik vrees dat we dus zullen moeten afwachten (zoals we toch al zolang bezig zijn)...

Guike Guike
geplaatst op 30-08-2011 14:05

Mijn inziens hebben alle politieke partijen in het verleden goed geboerd , en komen ze nu tot de vaststelling dat ze de schuldenput niet meer kunnen vullen met verhoogde belastingen af te dwingen van de gewone werkmens , gezien de gewone werkmens niets meer heeft om af te geven.Als men realistisch is zal men vaststellen dat onze politiekers geen interesse meer heeft in het arme Belgie (welke zijzelf in de afgrond hebben gebracht) , en dat die zogezegde twist tussen walen en vlamingen maar een schow is.
Zoals verschillende europese landen , wachten onze politiekers gewoon een faisement af om de stap te zetten naar een europese eenheid alwaar ze kunnen in zetelen om een hoger inkomen en macht te hebben.
Waarom 3 regeringen (vlaams , brussels en waals) , in een landje die amper een vuist groot is , schaf dit af en maak er één regering van (de Belgische) met 12 ministers (6 walen en 6 vlamingen), en betaal hun volgens hun prestatie met een maximumbedrag die niet te hoog ligt (net zoals de gewone mens heeft) , men zou veel uitsparen en er zou geen discussie meer zijn.
Schaf de meeste subsidies en rampenfondsen af , het zijn toch maar de behoeden die er van genieten , en laat de rechthebbende aanvaarden dat in elk leven , elk beroep een risico zit , waarbij men de winst en het verlies op gelijke basis moet aanvaarden.
dat men terug grenswachters zet , om te controleren of men ilegaal in het land wil komen , of verboden spullen in het land wil brengen zoals drugs en wapens.
Belgie zou terug een goed werkend land zijn dan , maar ja dat kan niet meer want we zijn verkocht aan europa en het zijn zij nu die de lakens uitdelen in hun voordeel.

Guike
nicootje nicootje
geplaatst op 13-09-2011 09:58

Ja Guike, dat klinkt zeker niet slecht maar ik vrees dat dat toch utopisch is. Macht en geld zijn zaken waar men moeilijk afstand van kan doen :)

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.