Dexia slecht voor de portemonnee?
| Auteur |
Bericht |
Willem
|
geplaatst op 18-10-2011 09:45
Na de val van Dexia (dankzij de 'topmensen') kunnen we allemaal nog eens zien hoe ver Dexia de vinger in de pap had.
Na de nationalisering van dexia zit nu ook de gemeentelijke holding in slechte papieren. En de enige manier waarop ze het kunnen oplossen, is weer dat de staat inspringt. De aandeelhouders zijn natuurlijk weer de dupe, maar de staat is ook aandeelhouder van dexiapapier. Vrezen jullie ook voor je portemonnee? Zouden jullie ook overwegen je geld bij een andere bank te zetten? Of is dat geen oplossing?
|
don
|
geplaatst op 18-10-2011 12:12
Opnieuw stellen we vast dat goed beheer van geld en politieke inmenging niet samen gaan.Dexia is kapot gegaan aan de politieke mandaten (postjes).Vakbonden die iedereen de les willen spellen zijn hier ook in de fout gegaan.Vertrouw nooit een bank die politiek gebonden is.Stap gerust over naar een andere bank,maar zoek een politiek neutrale en ongebonden bank.Met een nieuwe regering in de maak zullen we onze portemonnee met hand en tand moeten verdedigen.
|
Sylli
|
geplaatst op 18-10-2011 14:07
Welke bank is niet politiek gebonden? Want ik ben bij DEXIA. En weet het niet zo goed wat ik moet doen.
|
pili pili
|
geplaatst op 18-10-2011 14:34
Ik was ook bij Dexia Sylli en heb om zeker te spelen een deel van mijn centjes bij een andere bank geplaatst. .. niet dat ik er zoveel heb .. maar wil ze toch niet verliezen. Naar het schijnt zou Dexia nu wel de veiligste moeten zijn ..
|
joachim
|
geplaatst op 18-10-2011 14:57
Ik vraag mij toch wel af wat men met de verantwoordelijke lieden voor dit debacle zal aanvangen? Ze waren reeds verwittigd geweest in 2008 maar toch heeft men lekker verder gedaan met hun "spelletjes".
Toen zijn de verantwoordelijken als een dief in de nacht rustig met de noorderzon vertrokken; vergezeld met de nodige exuberante bonussen erbovenop. De taksbetaler zal het wel oplossen was hun oordeel, wat ook gebeurde!!!
Nu is het juist hetzelfde liedje!!! Zullen ze de belastingbetaler weer blijven uitmelken en als dommerikken behandelen of zal men deze verantwoordelijken als voorbeeld voor de rechtbank brengen en hun bestraffen met grote terugbetalingen van de crapuleuze bonussen/maandweddes die in het verleden werden gegeven met zelfs effectieve gevangenisstraffen erbovenop!!!: @ 
|
don
|
geplaatst op 18-10-2011 17:44
Sylli,er bestaan banken die zorgen voor uw spaarcentjes en tevens geld uitlenen aan solvabele klanten.Zij doen niet mee aan de rommelkredieten en hebben geen bonusslikkende politiekers in dienst.Kent u de spreuk "een appeltje voor de dorst"?Wel er bestaat een bank met dat appeltje in zijn logo.(ik ben geen bankier en ook geen familie van)
|
Willem
|
geplaatst op 19-10-2011 09:49
Inderdaad, in de raad van bestuur van Dexia zaten een aantal politiekers die er blijkbaar niet op gereageerd hebben toen het met de bank de verkeerde kant uitging en daarvoor kregen ze dikke vergoedingen. Politiekers worden verkozen omdat we erop vertrouwen dat ze dit soort niet zouden laten gebeuren
Ik trok even mijn ogen open bij de uitspraak dat de regering een staatsborg van 100 000 euro per klant voorziet bij faillissement. dat betekent internationaal geld lenen tegen waarschijnlijk hoge intrest. Het is niet gezegd dat het allemaal zo slecht afloopt, maar... in alle gevallen betaalt iedereen er voor mee.
|
joachim
|
geplaatst op 19-10-2011 14:24
Dat ze alles in het werk stellen Dexia opnieuw te doen werken en het vertrouwen weer naar een aanvaarbaar peil doen brengen is natuurlijk de eerste nodige betrachting.
Wat mij het meeste stoort is dat hier opnieuw een "zaak" is dat de verantwoordelijken weer zonder kleerscheuren van het toneel zullen verdwijnen (gesteund door hun politieke vriendjes nauurlijk) en dat met als eindresultaat bereikt wordt dat straffeloosheid de normaalste zaak wordt in ons land.
Hetzelfde met de "zaak" in de Westhoek die ook zo geörkestreerd is geweest dat zoals in vele vorige rechtzaken als "verjaard" wordt bestempeld en heel simpel naar de vuilbak zal verwezen worden. Gemakkelijk hé??
Als je het mij vraagt toch zéér gevaarlijk voor onze samenleving zulke situaties!!!!
|
Plaats nieuwe reactie
U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.