gemeenschapsdienst?

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
Willem Willem
geplaatst op 02-12-2011 09:48

De Turkse regering is nog zo dom niet! Wie zijn legerdienst niet wil doen, betaalt gewoon een behoorlijk sommetje van 10000euro (voor wie het zich vlot kan veroorloven) en moet nog 'maar' 21 dagen doen ipv 1.5 jaar. (vind ik ook al behoorlijk lang maar kom)
schoon geld voor de staatskas daar. De legerdienst is hier afgeschaft sinds 95, zou het een goed idee zijn om hier de legerdienst of een soort van gemeenschapsdienst terug in te voeren?

sunflower.Sylvia sunflower.Sylvia
geplaatst op 02-12-2011 12:34

Misschien wel! "Maar dan voor kortere periode". Zo zouden ze voor de jongere die geen job vinden na hun school een legerdienst kunnen laten doen. BV. 1 jaar. + werk zoeken tijdens je legerdienst zodat je aan de slag kan zodra je dienst er op zit.Zo houdt je criminaliteit door verveling tegen.
Sylvia P. :)

nicootje nicootje
geplaatst op 05-12-2011 09:30

Dat is nog geen slecht idee, maar ik vind dat het dan wel zowel voor meisjes als jongens moet zijn. (dat zullen de vrouwen dan weer niet graag horen) en een gemeenschapsdienst zou ook een optie moeten zijn. Dan kunnen ze kiezen, gemeenschaps- of legerdienst.

Willem Willem
geplaatst op 06-12-2011 09:50

Een legerdienst terug invoeren zou ik geen slecht idee vinden toch. Het kan nooit kwaad te investeren in inwoners die zich tenminste kunnen verdedigen. en het zal de criminaliteit ook een stuk terugdringen, met jongeren die niks te doen hebben en die nu op straat rondhangen.

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.