Na de staking

Sorteer berichten:
Auteur Bericht
Willem Willem
geplaatst op 26-12-2011 09:54

We zijn nu een paar dagen voorbij de staking. De gesprekken zijn gevoerd.
Met Moody’s hete adem de nek en de economische onzekerheid, staat het al vast dat nieuwe besparingen er sowieso zullen moeten komen. De vakbonden hebben zeker hun nut gehad, maar kunnen wij wel op tegen de eisen van een Europese Unie? Zal de staking op lange termijn iets uitgehaald hebben? Ik ben er ook ferm op tegen dat men er niet rap genoeg kan bij zijn om nog vlug mijn laatste werkjaren drastisch in te korten, maar ik vraag me toch vaak af of het nog iets uithaalt. Denken jullie dat staken nog iets uithaalt om onze rechten te vrijwaren?

Sylli Sylli
geplaatst op 27-12-2011 17:10

Ik twijfel er heel hard aan want die staking kost weeral geld en vermoedelijk komen ze het op eender welke manier toch weer bij de werkman halen. Het is praktisch onmogelijk om tegen de Europese Unie op te boksen.

johnyvdk johnyvdk
geplaatst op 31-12-2011 15:54

Dat er moet en zal bespaard worden, is intussen wel voor de meeste mensen duidelijk .
Alhoewel sommigen waarschijnlijk denken dat besparen niet voor hen, maar slechts voor het 'gewone volk'.
Mensen zoal o.a. J.L. Dehaene die intussen voor meer dan 3 miljoen € aandelenopties van Inbev te gelde kan maken, en K.Degucht, die wel wetten meestemt waardoor controle van de fiscus wel mag voor 'het volk', maar niet voor hemzelf, de geplande besparingen hen zeker niet uit hun slaap zal houden.

BOMILA BOMILA
geplaatst op 30-01-2012 17:15

Zullen wij wel een boterhammeke minder eten en die grote koppen gaan maar dineren en dat nog op onze kosten ook,de staking van vandaag is geraamd op 100 à150 miljoen euro verlies voilà en wij maar blijven afdragen:).Dat zij eens beginnen in hun midden ,aan de top ze zullen er geen boterham voor moeten laten

Plaats nieuwe reactie

U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.