Breien
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
|
geplaatst op 28-12-2011 08:35
Zijn er hier onder de Fleurtjes mensen die zich, net als ik, helemaal kunnen uitleven met het breien? Zo ja, dan zou ik het leuk vinden om met jullie in kontakt te komen. |
|
|
geplaatst op 03-01-2012 18:01
Hallo Engelenfee, ik zal niet zeggen dat ik me helemaal kan uitleven in breien, maar ik heb toch altijd wel een breiwerk op de pennen staan, momenteel zelfs drie... En ik zou het inderdaad ook leuk vinden om hierover eens met jou van gedachten te wisselen. Groetjes. |
|
|
geplaatst op 03-01-2012 22:45
Hey Hallo Noëlla, |
|
|
geplaatst op 04-01-2012 23:05
Dag Engelenfee, momenteel ben ik bezig aan een paar babywantjes, die hoop ik morgen af te hebben. Het zouden eerst babysokjes worden, gebreid op vier naalden, maar het eerste sokje zag er een beetje raar uit en ik had al zo'n gevoel dat het me nooit zou lukken om een tweede te breien met precies dezelfde fouten... Dus dat tweede sokje heb ik dan maar uitgetrokken en het eerste is in de vuilnisbak beland (wel nadat ik eerst de rest van het garen gewogen had zodat ik zeker was dat ik genoeg had voor een paar wantjes). Dan ben ik nog bezig aan een ronde sjaal voor mijn dochter, op de rondbreinaald. En dan is er nog een zomerbloesje, ook op de rondbreinaald, dat al stilligt van in september. Tja, als ik het niet in het juiste seizoen af krijg, dan moet het even wijken voor andere, meer dringende, brei- en haakprojecten. En ik had zoveel vertraging omdat ik pas had geleerd om te breien met een rondbreinaald, zodoende was mijn proeflapje bijna een halve meter lang... Maar ik hoop dat ik binnenkort toch weer verder kan met mijn bloesje. En dan zou ik voor 15 januari een etui willen breien om een fles in cadeau te doen, voor de nieuwjaarsreceptie van de geburen. Dus daar kan ik beter ook maar eens aan beginnen... En welke breiwerken staan bij jou nog op stapel? |
|
|
geplaatst op 05-01-2012 07:12
Momenteel ben ik een mobile aan het haken voor een baby'tje die verwacht wordt eind januari. Maar ik moet nog snel een sjaal breien voor een kerstgeschenkje. Op 21 januari gaan we daar kerst vieren en ik wil een sjaal breien voor een jongetje die voetbalt. In de kleuren van zijn club. Ik heb hier ook al wol klaar liggen om een paar sokken te breien, zo met van die wol die overgaat van kleuren en daar heb ik zooltjes bij gekocht om er onder aan te naaien, zodat het kousenslofjes worden. Verder heb ik ook al katoen en speciaal soort wol, dat voillekes maakt, gekocht voor een topje te breien, maar daar wil ik pas in mei aan beginnen, zodat het af is tegen dat de zomer begint. Ik heb ook, voor kerstmis, 10 paar handschoenen zonder vingers gebreid, en verschillende sjaals. Ik zou me dit jaar, heel graag storten op het breien van verschillende sjaals en baretten en leuke mutsen. En ik hoop dit jaar toch vroeger te beginnen met het maken van de kerstgeschenkjes, kwestie van alles niet op het laatste minuutje te moeten doen. Ook zou ik heel dringend moeten beginnen aan een trui voor mij. Maar eerst een leuk patroontje vinden. |
|
|
geplaatst op 05-01-2012 19:19
Ik merk het al, jij hebt ook véél meer projecten dan tijd om al die dingen te maken... En die ronde sjaal voor mijn dochter? Die brei ik op de rondbreinaald, in het rond (je kunt op een rondbreinaald namelijk ook gewoon heen en weer breien, hoor), 280 steken maar liefst. Het is dus eigenlijk zoiets als een gigantische losse col, die je dan op verschillende manieren rond je hals kunt draperen. Ik vind hem zelf heel mooi worden, met garen dat van kleur verloopt, van roze naar grijs naar lila en heel donkerpaars. Dit is ook al mijn tweede poging, de eerste heb ik moeten uittrekken (ja, dat gebeurt me nog al eens, dat ik moet uittrekken!). Ten eerste had ik niet goed genoeg opgelet na de opzet, bij het sluiten van de toer, en dus zat het boeltje gedraaid; één keertje maar hoor, maar evengoed een beetje verkeerd dus. Toen dacht ik van: och ja, dan wordt het maar een Möbiussjaal, die moét dus zo een draai hebben, en toen liep het dan toch nog verkeerd. Ik had zo'n 3 cm boordsteek gebreid en ging dan verder in tricotsteek en na zo'n 10 cm klapte de boord om naar boven. Dus dat kwam écht niet meer goed; uittrekken dan maar weer. Nu brei ik de sjaal in ribbelsteek, dat kan nergens gaan omkrullen. Maar omdat ik in het rond brei, moet ik voor ribbelsteek dus 1 toer recht en 1 toer averecht breien, dat gaat wat langzamer, maar het raakt ook wel af. |
|
|
geplaatst op 06-01-2012 13:50
Inderdaad Noëla, met aftrekken verlies je een hele boel tijd. Wat ik meestal doe, om wat tijd te winnen is gewoon de draad afknippen en herbeginnen en de draad weer opbreien van de lap die ik al gebreid heb. Want ik moet ook nog vaak aftrekken hoor, twijfel daar maar niet aan. |
|
|
geplaatst op 06-01-2012 20:09
Engelenfee, dat doet me plezier dat ik niet de enige ben die al eens iets moet uittrekken! Nou ja, het zal wel een risico van het vak zijn, zeker. En je hebt alweer bijna een sjaaltje af! De laatste tijd heb ik drie sjaals gebreid, met van dat Shiny garen van Zeeman, wit. Die sjaaltjes waren eerst, daar gaan we weer, een mouwloos vest. Het was bedoeld voor een kennis, van wie ik ook het garen gekregen had. Het vest was veel te groot uitgevallen; als ik erin zwem, verzuipt T. er gewoonweg in. Toen zei mijn dochter ook nog dat het net leek of ik een ijsbeer aanhad... Daarop heb ik het ding maar uitgetrokken en besloten dat het garen enkel goed is om sjaals van te breien. De eerste heb ik aan T. gegeven, de tweede was voor mezelf, en de derde heeft schoonmama voor haar Kerst gekregen. En nu heb ik nog meer dan twee bollen over, dus daar komt ooit nog een sjaaltje van. |
|
|
geplaatst op 07-01-2012 21:41
alo !lustige breistertjes |
|
|
geplaatst op 08-01-2012 17:34
Hallo Bomila, nog eentje die veel moet uittrekken; welkom bij de club zou ik zeggen! "Bloempotjasjes" heb ik ook al een paar keer gemaakt, maar dan gebruikte ik een groot conservenblik als bloempotje en dat kreeg dan een gebreid hoesje. Met een mooi plantje erin (en nog een doosje pralines erbij!) is dat een leuk klein geschenkje als je bvb. op ziekenbezoek gaat. Een tasje heb ik afgelopen zomer voor het eerst gebreid, maar daar ben ik niet heel tevreden over, bovendien heb ik er een heel krakkemikkige rits in gezet, het was de enige in ongeveer de juiste kleur en lengte die ik liggen had. Ik kan je misschien nog een goede tip meegeven om het telwerk te beperken: een breicalculator. Als je met ander garen breit dan aangegeven is dat heel handig: je maakt een proeflapje met jouw garen en dan kun je de breicalculator instellen en lees je gewoon de steken af die je nodig hebt (wel altijd nog even natellen, voor de zekerheid). Dat heeft mij al uren werk bespaard. Ik hoop nog eens iets van je te horen, groetjes. |
|
|
geplaatst op 08-01-2012 20:31
hey Noella,een tof idee om conserveblikjes te gebruiken ga ik ook eens doen.Over die breicalculator,is dat de juiste naam?ik moet zien of ik die in de veritas kan vinden of anders op internet want ik heb hier geen andere serieuze winkel bij de hand om zoiets te vinden.Waar heb jij hem van?Die handtassen die ik maak daar maak ik van een leuk stofje een zak voor de binnenvoering met allerlei zakjes aan om b.v. sleutels of lipbalsem in te steken,zelfs in twee grote delen om zakdoeken en andere spullen af te scheiden van portemonee,kwestie van alles op orde te houden en daar naai ik dan met de machine een rits in,dan met een fijne steek met de hand vast naaien aan de binnenzijde van de gebreide of gehaakte tas en klaar is kees.Ik hoop jou ook een tip gegeven te hebben.Kan je die krakkemikkige rits er niet meer uithalen ?Ik weet niet of je ook naait met de machine?Ik maak ook handtassen of grote winkeltassen van oude jeansbroeken,mijn man is nogal gezet en dat zijn goede voor winkel-strandtassen ,voor kleine handtassen ga ik naar de kringloopwinkel kinderjeans halen,ze zijn super sterk en trendy,je maak er versiering op zoals je wil,nu ben ik bezig met een trui voor mijn kleinzoon van bijna 5 jaar en heb juist een vestje voor kleindochter af voor 2 jaar.Ik heb altijd meer dan een werkje opstaan kwestie van naalddikte,ik zit geweldig verveeld met reuma en daardoor heb ik verschrikkelijk veel pijn aan mijn handen maar kan het niet laten,ik heb altijd een paar sokken opstaan met nld 2 en dan iets anders nog met dikkere naalden,zo heeft mijn man altijd een voorraadje sokken .Ik ben zowat verslaaft aan alles wat met hobby te maken heeft,gelijk wat ik moet het gedaan hebben of nog doen.iIk ga eens uitkijken naar dat ding.Tot...groetjes |
|
|
geplaatst op 10-01-2012 23:56
Hey Bomila, zo'n breicalculator moet je in elke handwerkwinkel kunnen vinden, denk ik zo. Ik heb de mijne jaren geleden besteld bij "Bergère de France", maar daar heb ik hem wel duur betaald, té duur volgens een dame van een handwerkwinkel. Maar ja, ik heb er wel al jaren plezier van. |
|
|
geplaatst op 11-01-2012 19:16
Hey Noella, inderdaad ik ben actief geweest op Yunomi, maar daar heb ik een serieuse lelijke kater aan over gehouden, dus daar wil ik zelf niet meer aan terug denken. Ik was daar bloemenfee. Die schinny wol waar je mee bezig bent is dat zo dat soort mousse achtige wol? Zo ja, dan heb ik hier daar ook nog enkele bolletjes van liggen, maar jammer genoeg heb ik daar tot nu toe nog niets mee gebreid. Ik heb net mijn baret af gebreid en ik ben er weer heel trots op. Ik heb echt iets met baretten, ik kan maar niet stoppen om die te breien. Net zo als die handschoenen met maar halve vingers, daar heb ik wel 10 paar van gebreid. Dat was een goedkoop en leuk kerstgeschenk, dat in dank is aan genomen. Die tip van die conscerveblikjes, die heb ik ook mee genomen, inderdaad met een leuk jasje er om en een mooie plant, is dat het ideale geschenk voor een zieke bezoekje. |
|
|
geplaatst op 11-01-2012 22:55
Dag Engelenfee, ik dacht het wel dat jij op Y. bloemenfee was. Het spijt me als ik oude wonden weer opengehaald heb door hiernaar te vragen. Maar je was op Y. zo plotseling verdwenen dat ik niet eens meer op je laatste berichtje aan mij heb kunnen reageren, en ik was eigenlijk gewoon blij dat ik je op In De Fleur weer tegenkwam. Tussen haakjes, ik heb je toen een paar recepten voor druivengelei doorgestuurd en ik hoop dat alles goed gelukt is. Er zijn op Y. inderdaad op een heel lelijke manier een aantal goede mensen weggepest (vind ik toch), je hebt overal rotte appels, zullen we maar denken. Er zijn er nog verdwenen die ik echt wel mis en het is heel spijtig dat iets dat je doet voor je ontspanning zo fout kan lopen door een paar mensen (ik noem geen namen) die een ander het licht in de ogen nog niet gunnen. Maar ik ben in elk geval blij dat ik "Bloemenfee", nu "Engelenfee" weer teruggevonden heb! |
|
|
geplaatst op 12-01-2012 19:30
Hey Noëlla, inderdaad op Y zijn er heel rare dingen gebeurt en tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op verschillende abonormale dingen die ik heb aangekaart en waar ik de bewijzen van heb. God ja, als ze het op die manier willen spelen, dan doen ze maar, allezins is het niet echt goede reklame voor hun produkten. Meer wil ik daar niet over zeggen. En we kunnen nu toch via fleur ideetjes met elkaar wisselen niet waar. |
|
|
geplaatst op 12-01-2012 20:55
Tja Engelenfee, als jij nog 12 bollen Shiny garen hebt... A. op de hobbyclub heeft met dat garen (of iets gelijkaardigs) een trui gebreid; het gaat wel, maar ze zegt ook dat het breiwerk langs alle kanten rekt. En als er een steek valt, veel succes ermee, maar die is dus weg hè, die zie je niet meer terug... En je breit ook best alleen maar ribbelsteek, want je ziet toch niet of je nu recht of averecht breit. |
|
|
geplaatst op 17-01-2012 19:00
Hey Engelenfee (en alle andere breistertjes), de sjaal voor dochterlief is af. Ik kon hem gisteren echter niet tonen op de hobbyclub (als we iets af hebben moeten we dat ook laten zien, hè) omdat ze hem voortdurend om heeft, ja ook binnenshuis; ze heeft namelijk een griepje te pakken. Het zal voor later zijn, na een goede wasbeurt, van de sjaal natuurlijk. Het flessen-etui is ook af en in elkaar gezet, dat heb ik ook niet kunnen tonen op de club, want dat heb ik zondag al weer weggegeven op de nieuwjaarsreceptie van de geburen. Ik heb het aan de gastvrouw gegeven, op haar gezondheid, en ik had er een fles licht bruisend mineraalwater in gedaan... Geloof me, dat water was nodig na de receptie. Om je een idee te geven; gisteren is de gastvrouw komen vragen of wij opgeruimd hadden na de feestelijkheden. Neen hoor, toen wij weggingen was het nog volop ambiance. Tiens, zouden wij dan toch zelf hebben opgeruimd? Ik weet het echt niet meer... Nu, het was superleuk, fijn en gezellig, en ik denk dat ze volgend jaar best een ganse bak mineraalwater klaarzetten... Maar of daarvan veel gedronken zal worden? |
|
|
geplaatst op 17-01-2012 22:23
hey noella heb je het flessenpatroontje niet voor mij het ziet (alé! ziet ,ik heb het nog niet gezien)er wel aantrekkelijk uit om ook eens te maken,moeten ze het dan aftrekken om het etiket op de fles te zien???? |
|
|
geplaatst op 18-01-2012 10:43
Hallo Bomila,
In de fleur steward
|
|
|
geplaatst op 18-01-2012 16:27
bedankt voor de tip indefleur jorgen,zal ik zeker doen zo |
|
|
geplaatst op 18-01-2012 23:25
Natuurlijk wil ik je het patroontje voor de flessenhouder bezorgen. Ik moet het wel nog eerst uit het Engels vertalen. Ik ben nu aan een tweede exemplaar bezig en wil een paar dingen veranderen aan het originele patroon. Dat zal ik er dan ook bij vermelden. Ik denk er ook over om zo'n ding eens te haken. Houd je zeker op de hoogte, groetjes. |
|
|
geplaatst op 19-01-2012 15:10
bedankt noella dat is heel lief van je want mijn engels is niet zo best,ik heb wel tijd hoor, dat zijn kleine dingen die tussendoor kunnen gebeuren als ik ergens moet wachten b.v.bij de dokter ofzo ,dat kan gemakkelijk in mijn handtas mee,ik zal je mijn mailadres doorgeven,als je nog van die leuke ideetjes heb dan weet je me wonen he |
|
|
geplaatst op 21-01-2012 03:56
Hallo,lustige breidsters ik brei sinds mijn zevende jaar en heb er nog plezier aan,heb reeds 20 jaar voor de winkels gebreêen maar daar ben ik mee gestopt,dat konden ze niet meer betalen.
B.A.
|
|
|
geplaatst op 21-01-2012 14:37
zal ik zeker in gedachte houden tisjken1 |
|
|
geplaatst op 21-01-2012 19:29
Dag Tisjken1, dat is heel vriendelijk van ja dat je patronen wil doorgeven. Wie weet komt me dat ooit nog van pas. En kabels breien met naalden nr. 2, jij hebt wel moed zeg. Maar het zal ongetwijfeld mooi worden. Zelf heb ik al veel lavendelzakjes gebreid, op naalden 1,5 of 1,75, in ajourbreiwerk. Aan één lavendelzakje brei ik gemiddeld 6 uur, als alles goed gaat, dus als ik nergens een foutje maak. Maar aan iets groters op zo'n dunne naaldjes waag ik me toch nog niet, het moet ook nog een béétje vooruit gaan, hè. |
|
|
geplaatst op 22-01-2012 16:40
tisjken1 schreef: Hallo,lustige breidsters ik brei sinds mijn zevende jaar en heb er nog plezier aan,heb reeds 20 jaar voor de winkels gebreêen maar daar ben ik mee gestopt,dat konden ze niet meer betalen. Ik heb voor mijn dochter al de gilets gebreêen van walt disney en er de tekeningen in gemaasd,echt een plezier om te doen,nu ben ik bezig met een kabelgilet voor mij met naalden,nr 2 extra fijn,het zou een weldaad zijn als ik jullie zou kunnen helpen met verschillende patronen door te geven. Groetjes Tisjken1 Amai, jij moet wel heel veel geduld hebben zeg om dat te beginnen. Een ajourpatroon op nld 2, hoe lang doe je dan wel niet voor 1 cm gebreid te hebben. Dat van die patroontjes, dat zie ik ook wel zitten hoor, 1 patroontje meer of minder kan zeker geen kwaad. |
|
|
geplaatst op 22-01-2012 16:52
Noella, ik ben ook wel geïnteresseerd in dat patroontje voor die flessen. Gisteren moesten we nog naar een kerstfeestje en wat een gedoe was dat zeg, om die 2 flessen wijn op een originele manier ingepakt te krijgen. En volgend jaar mogen we daar terug naar toe en mogen we weer flesjes uitdelen, dus met dat jasje aan, zou dat ook heel leuk zijn. |
|
|
geplaatst op 22-01-2012 18:19
Dag Engelenfee, natuurlijk wil ik je het patroontje voor zo'n "flessenjasje" bezorgen. Zodra ik mijn tweede exemplaar af heb, met enige veranderingen aan het originele patroon, zal ik het in het Nederlands opschrijven en dan krijg je het gegarandeerd. |
|
|
geplaatst op 01-02-2012 21:18
Dag Engelenfee, het is alweer eventjes geleden, hè. Ik heb het patroontje voor mijn "flessenjasje" opgeschreven. Gisteren heb ik het gemaild naar BOMILA; nu vraag ik me af of jij haar email adres hebt. Dan kan ze je het patroon doormailen. Het is namelijk een hele boterham om dat nog eens allemaal te typen, en er mogen geen fouten instaan... Ik ben er een hele tijd zoet mee geweest, om het allemaal goed te krijgen. |
|
|
geplaatst op 01-02-2012 23:17
@noella,ik ga het patroontje zeker doorsturen naar engelenfee,ik denk dat ze te moe is om op inde fleur te komen ,ik heb ook al een tijdje niets van haar gehoord dus ik stuur het gewoon door ,ik trouwens ook nog een patroontje gevonden om een winebag te maken ik zal het proberen door te mailen naar jou dan doe je ermee wat je wil,het is wel in het engels maar dat is voor jou geen probleem heb ik begrepen,laat je mij weten of het goed doorgekomen is? |
|
|
geplaatst op 15-02-2012 22:35
Hallo, zijn er nog ergens lustige breisters? Het is hier al een paar weken zo stil... Ik zal dan maar zelf het goede voorbeeld geven: hier volgt een update van mijn breiwerkzaamheden. Gisteren heb ik eindelijk de bodem in mijn derde flessenjasje genaaid! Dat is welgeteld tien minuten werk, maar eraan beginnen, dat is iets, hè. Van mijn dochter haar sjaal had ik nog 53 g garen over, daar heb ik een babysjaaltje van gebreid, het is echt wel mooi geworden. Ik was begonnen aan een paar bedsokjes voor de vriendin van mijn oudste zoon, dat werkje is (zoals gewoonlijk bij mij) alweer uitgetrokken, ben nu bezig aan poging twee. Je hebt namelijk garen voor naalden nr. 2,5 en garen voor naalden nr. 2,5... Daar zit nog heel wat verschil van dikte in. Ik had blijkbaar geen dunner garen kunnen vinden, dat schoot niks op. Dus uitgetrokken, en opnieuw begonnen met dubbel garen en naalden nr. 3,5. Bij nader inzien had ik best met nr. 4 kunnen breien, maar ik begin géén derde keer. Dubbeldikke bedsokken zijn best gezellig... Verder heb ik nog een proeflapje gebreid met zachtgeel garen voor een flessenjasje voor mijn schoonmoeder; daar stop ik met Pasen een fles advocaat in... Van hetzelfde garen ga ik ook nog een paar bloempothoesjes maken, en dan nog wat dingetjes (ik weet nog niet wat, maar ik heb daar 9 bollen van, zodoende...). En ik heb eindelijk die roze gehaakte boekenlegger af, of valt dat onder een andere rubriek? Dat was het wel zo'n beetje, ik ga nog wat aan die sok breien. |
|
|
geplaatst op 16-02-2012 14:17
@noella,'k ben hier ook nog hoor!wel met vertraging want ik heb plat gelegen,ze hadden mij geveld met een ontsteking op mijn oren ,sinussen en tanden dat het niet meer schoon was en dan der bovenop het snot zodus ,je versta wel dat ik geen zin had om hier te zitten tokkelen.Zeg waarom maak je niet eerst een proeflapje,je maakt bv.25 steken in tricot en meet hoeveel cm dit is en dan kan je ongeveer zien hoeveel het gaat worden,dan moet je alles niet uittrekken,natuurlijk zo blijf je ook bezig als je eerst alles af breit.Ik ben nu bezig aan een jurkje voor de kleindochter maat 3 jaar met nld.2.50.ik heb een basis patroontje en dan de afmetingen van een bestaand jurkje en daar brei ik dan mijn fantasie op,als het af is zet ik de foto in mijn album,als mijn handen het toelaten want deze week was het weer gene vette van met die reuma. |
|
|
geplaatst op 16-02-2012 19:46
@BOMILA, amai zeg, jij bent echt wel flink ziek geweest! Ik hoop dat je nu weer helemaal beter bent. En normaal gezien maak ik altijd een proeflapje, maar nu dus eventjes niet, voor die bedsokjes. Voor een gewoon breiwerk zou het inderdaad iéts te vast zijn, maar voor die sokken is het nog oké, vind ik zelf toch. |
|
|
geplaatst op 18-02-2012 16:58
ik ben al aan de mouwtjes bezig se! het flot goed,'tis toch geen weer om buiten te komen vind ik nu na dat ziek zijn,ik heb ook al een paar patroontjes afgeprint voor een zomerse handtas te maken maar moet nog katoen hebben daarvoor,eigenlijk zou ik morgens eens naar de markt in Heist op den berg willen maar het ventje zal weer geen zin hebben denk ik,daar moet je wel vroeg naartoe anders is er geen parkeer plaats te vinden |
|
|
geplaatst op 18-02-2012 19:40
@BOMILA, ben jij al aan de mouwtjes bezig?! Dat gaat nogal vooruit bij jou. Ik heb gisteren en vandaag zitten haken aan mijn "advocaatbokaalhoesje", wat haken en wat uittrekken, weer wat haken en weer uittrekken... Ja, ik heb zoiets nog nooit eerder gemaakt, ik probeer dus maar wat en tot nu toe staat het me nog niet aan. De bodem is oké, die in in vasten in het rond gehaakt, maar dan... Ik heb met stokjes geprobeerd, niet mooi. Dan filethaakwerk, niet mooi. Nu ben ik bezig met boogjes van lossen en vasten; eerst waren de boogjes te groot, uittrekken en kleinere boogjes dan maar. Maar ik weet het niet hoor. Ik ga nog wat verder haken en dan bekijk ik het nog eens. Staat het me dan nog niet aan, dan trek ik het resoluut uit en wordt die verdomde advocaat gewoon in een papiertje verpakt! |
|
|
geplaatst op 20-02-2012 16:47
Beste Indefleur-leden/handwerkers
In de fleur steward
|
|
|
geplaatst op 20-02-2012 22:21
@Noella ,ik heb juist mijn creatie in de nieuwe rubriek gezet van van creaties ,breien ,heb vandaag duchtig door gebreid en dat is het resultaat,ik hoop wel dat het past want die kleine die groeit terwijl je er bij staat,ik heb mijn fantatie de vrije loop gegeven wat denk je eerlijk zijn he!,in mijn fotoalbum heb je daar al eens gaan kijken op mijn profiel? |
Plaats nieuwe reactie
U bent nog niet aangemeld, om een reactie te kunnen plaatsen moet u zich inloggen of wanneer u nog geen inloggegevens hebt, kunt u zich registreren.